Alla inlägg den 1 december 2016

Av Niclas Bernhardsson - 1 december 2016 20:30

Det var ett jäkla tjat om vilan men det är klart att det är vilan som bygger upp men det får ju inte gå till överdrift. Idag var det löpning igen och visst kände man sig lite sliten efter gårdagens två tuffa pass. Men idag var det bara distanslöpning med inslag av fartlek. Ullis skulle bara vara med en bit då hon skulle få främmande och jag hade fullt sjå att hitta alla pinaler så när vi väl kommer fram så är Tokan nästan på väg att springa iväg. Han var lite stressad då han skulle simma efter men vi var precis i tid. Eller nästan iaf då jag skulle lämna mina saker i skåpet. Sen möter vi Flaken och Rainy också så vi tar en liten extrasväng tills alla är ute och klara. Efter det drar vi iväg och jag lägger mig främst och försöker hålla farten men Rainy får farten att öka hela tiden så det blir snarare så att jag försöker hålla ned farten den första biten. Sen kommer vi på extrarundan förbi Trosa lands kyrka och vid den backen ökar jag farten lite i smyg och det är bra tryck på slutet och någon reagerar på att det går rätt fort och jag förklarar att jag i smyg lade in lite fartlek där. Sen återhämtar vi oss till järnvägsbacken och där går Flaken upp och trycker och jag hänger på och vi ökar hela tiden och sen är det maxfart på slutet och det funkade bra. Lite småstel i vänster baksida men det funkade. Ullis viker av hos oss och snart nog också Tokan. Vi andra tre kör lite till och det blev stelare och stelare på slutet. Jag fick till slut ihop runt 12,5 km och farten sjönk på slutet men blev ändå ganska precis 6 min/km. Skönt med dusch och bastu sen då det var lite småkallt.

När jag är klar och går ut så stöter jag på en kompis och efter lite prat så undrar han om jag aldrig vilar. "Jo, på nätterna", svarade jag. Skall man utvecklas så kan man heller inte mjäka för mycket men visst tar det emot ibland. Just nu känner jag mig lite trött och stel och kanske får jag ta det lite lugnare ett tag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards