Alla inlägg den 13 december 2016

Av Niclas Bernhardsson - 13 december 2016 19:00

Bra drag på gympan som vanligt och jag är med så ofta som möjligt. Och ungarna älskar det! Sen väl hemma, jag tog lite massage igen i massagestolen, den är underbar men jag skulle önska att den även masserade baksida lår också, så var det som vanligt full fart med att hinna fixa sig iordning till klubbträningen. Ullis drog till Safiren och jag försökte komma iväg lite tidigare men hittade inte nyckeln så en hel del tid försvann där. På plats så försöker jag dra igång kroppen men det värker väldigt mycket från vänster hälsena och det var för att jag körde med Asics broddskor. De är fruktansvärt osköna och jag slutar nog helt med Asics nu, de håller dåligt och jag får ofta strul med hälsenorna i dem... Hmm. Mina nya favoriter är ju Hoka One One men jag är lite sugen på att testa Skechers, stavas de så? Och är det någon som har provat som vill delge sina erfarenheter? Vore kul att höra. Efter ca. 5-6 minuter så dyker Putte upp och vi fortsätter jogga tillsammans. Efter ett tag så dyker också Rainy, Flaken och Tokan upp. Jag har bestämt mig för att lägga mig bakom Flaken och låta han dra. Men så kör vi igång och vad hände med helveteskroppen? Den var som bortblåst och jag lade mig på utsidan om Tokan istället och kände mig hur pigg som helst. Nästan larvigt lätt. Tyvärr var det ett hyfsat tjockt snölager som försvårade och mina redan nämnda Asics-skor, med hyfsat platt sula, samt en massa fotspår som typ smält och blivit hårda igen. Snön gjorde att man gled bakåt lite grand då man tryckte ifrån. Givetvis var det jobbigt men Tokan verkade lite mer utav det. Jag frågade om han skulle ta det lugnt idag, det var iaf så jag misstänkte. Flaken kämpar på och kommer ca. 6-7 sekunder bakom på första tusingen. Tror den gick på 4.44 och förutom att det var den första, och den brukar kännas lite mer, så var jag förvånandsvärt pigg. Andra går på  4.33 och nu går jag ifrån och trycker lite grand och det lustiga är att pulsen snarare går ned ett slag mot föregående intervall. Sen fortsätter jag att trycka och jag känner inget som hindrar utan jag kan bara öka, skön känsla. Min tredje interval går på tiden 4'23.3 och fortfarande inget hinder. Konstigt. Jag hade bara bestämt mig för 3-4 stycken och nu drog jag igång min fjärde och jag ökade lite till och tog ut mig lite på sista 50-60 meterna. Nu fick jag 4'17.0. Ojdå! Fast lite slut på sista iofs men rätt bökigt underlag så det blev ett bra pass. Nu bara lite kort nedjogg och sen in i bilen och mot Safiren, i Vagnhärad. Ullis var redan igång och jag hoppade in och körde 700 meter distans.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards