Alla inlägg den 30 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 30 oktober 2020 22:00

Fredag och efter att ha fixat lite hemma, vi håller på och renoverar kontoret, så åkte jag bort till rangen på Åda Golf då Daniel San skulle hjälpa mig att ställa in drivern. Sådant skall visst också fixas. Men först så hittade jag inte nyckeln till boden där golfbagen stod och sen kärvade låset när jag väl hittade nyckeln. Så jag var lite stressad men kom ändå i tid. Tyvärr fick Lasse Trä förhinder för han ville också komma förbi. Men jag slog och slog och Daniel hjälpte mig och hittade några vitala fel i min sving så det var jäkligt bra. Men jag blev rätt sur då det stod att min golfbricka var tom för jag var nästan helt hundra på att den skulle vara tillräckligt laddad. Så när jag slagit ut två eller tre hinkar så gick jag upp till själva klubben. Där var det tyvärr stängt i shopen men när jag frågade i restaurangen så ringde en tjej efter någon direkt. Sen fick jag kaffe då jag ville köpa och rätt som det var så undrade hon vad jag hette. När jag svarade så sade hon att hon var tillsammans med en bekant till mig och att jag var så lik min bror P. Sen kom då en ägare och även golftränaren. Ägaren förstod direkt mitt problem och säger att någon klickat i fel på datorn så det var mer än jag som hade fått felaktigt saldo. -Nu, var det klart, sade han men jag undrade hur då jag inte sagt mitt namn. Men han kom ihåg mitt namn sedan tidigare, sade han. Det var klart imponerande för jag har nog bara haft med hans pappa att göra då jag hyrde lokal på Åda förut. 

Efter det så fortsatte jag slå ut lite och nu slog även Daniel Sans son ut lite bollar. Efter ett tag så åkte de hemåt men jag fortsatte slå ut lite och tänkte vänta och se om Lasse Trä skulle dyka upp. Men sen fick jag ge upp och var ändå nöjd med både klubba och slag. Imorgon väntade ju tennis så jag borde ju hålla igen lite. 

När Ullis kom hem så åkte vi en sväng till stan för Felix ville köpa en sladd och Ullis och jag ville köpa in lite hyllor till CD-skivorna. Sagt och gjort. Jag passade också på att köpa en sladd till kontoret. Sen blev det lite montering och förberedelse inför själva monteringen på väggen för det kändes som det behövdes då golvet inte var helt plant. 

Vi avslutade kvällen med lite Idol och sen blev det nog Lyckoviken om jag inte minns helt fel. Nu har man kommit in i serien lite grand och det är fortfarande så att det är Stenmarck som imponerar mest. Hursomhelst så har serien växt lite för det var nästan så man ville sluta titta på den i början då det var så hoppigt och hände lite väl mycket på en gång. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards