Alla inlägg den 30 december 2021

Av Niclas Bernhardsson - 30 december 2021 23:00

Torsdag och vi åkte in till Nyköping och fick inte riktigt samma fina service som igår. Som tur var så hade vi fått bra information igår och med hjälp av det så fick vi till precis som vi ville ha det. Så vi slog till på en ny soffa med divan, det blir nice! Igår kollade vi förresten in en ny teve men den kan gott vänta tills vi får hem soffan. 

Sen blev det en massa inköp till Nyårsjoggen och det kändes som vi var lite sena med allt. Bara hoppas vi har koll. 

Sen blev det fika med Tomas och Rosie och rätt som det var kom vi in på det här med nyår och jag började fundera på varför det blev nytt år just den 1:a januari och det kan tyckas som en befängd fråga men varför? Jag tänkte att det borde ju rimligen vara den 24:e december, när Jesus har beräknats fötts då vår tideräkning utgår från det. Sen kan det visst diffa på typ tre dagar då han egentligen föddes. Efter ett kort tag förstod de min fundering och efter lite googlande så visade det sig att man egentligen hade runt 1:a mars som start för ett nytt år men att man, i samband med den romerska utbredningen, tyckte det vore mer passande att lägga till två månader innan och det blev följdaktligen januari och februari. Så själva nyåret tidigarelades faktiskt och det slog igen relativt sent i övriga Europa, tror det pratades om 1500-talet.

På kvällen så tog vi tag i träningen också och det blev lite zwift igen och nu jäklar tryckte jag på. Jag var överjävligt trött på att känna att medicinen trycker ned mig och jag ville typ inte vara ett offer. Det gick rätt bra men jag tappade på sista spurten men snittade 173 watt och det är relativt högt, iaf på min trainer. Det blev Tick-tock-banan, som är 19,4 km och tiden blev 35.09 Dock med lite bra ryggar. 

Vi avslutade med att se på Efter fem och där fick vi se skådespelarskan som spelade Fia Knyckerts, i En hederlig jul. Hon heter nog Gizen och verkar blivit riktigt hyllad. Så vi började med att se ett avsnitt av Den tunna blå linjen och sen avslutade med att titta lite på the Iron Fist. Tyvärr blev det lite sent och imorgon väntar Nyårsjoggen och jag lade mig klart orolig över att inte ha koll på allt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards