Alla inlägg den 25 december 2021

Av Niclas Bernhardsson - 25 december 2021 23:00

 

Juldagen och idag så hade broder Peter och hans fru gjort en överraskning till mig och och givetvis fick jag ta med mig Ullis. De bjöd på en hotellnatt på Haymarket, i Stockholm och jag blev såklart jätteglad men lade in en liten brasklapp att det kanske inte syns då jag är fullproppad med smärtstillande. Så de inte går och tror att jag är missunsam. Det var egentligen alldeles för snällt men vill någon ge så skall de förstås få göra det. Nu skulle vi ha roligt! :-)

Ullis och jag går upp rätt tidigt och Ullis passade på att cykla lite först. Själv låg jag och drog mig lite och jag behöver verkligen lite extra sömn just nu. 

Runt lunch satte vi oss i bilen och körde uppåt. Ullis får köra för det mesta nu då jag är lite groggy. Visserligen så älskar hon inte att åka mitt i stan men hellre det än att jag kör. När vi är framme så ringer Peter och snart ses vi och checkar in på hotellet. Det är riktigt nice men Ullis och mitt rum var visst inte klart så vi väntar lite i deras rum men det ser superbra ut. 

Efter lite mer vila så skall vi gå ut och äta och det blir på Emilio Ingrossos restaurang som jag just nu inte kommer ihåg namnet på. Men det var prisvärt och supergott. Ullis och jag tänkte nog dela på varsin efterrätt och hon blev lite missnöjd då jag valde en rabarberkaka men gud så gott det var. Det var faktiskt klart bäst. Ullis och jag, samt Anette, valde för övrigt carbonara, som huvudrätt, och den var helt okej. 

Lite Richard Juhlin och kvällen var gjord. :-) Nice ställe med trevlig personal. Lite nyfiken på hur det gick för sällskapet bakom oss där det kom ut meningar som "håll käften" och "lugna ned dig". Det tragikomiska i det hela var att det liksom lät som det var standard i språket. 

Utanför stod det någon filosofiskt text på backen och när man läste det så stod det något i stil med "Låt resa en penis av röda..." Jag läste inte klart då det var snö och is men lite nyfiken blev man ju. Någon som vet slutet? Äpplen kanske? :-) Jag borde förstås läst klart. Var det Strindberg?

Det var en rolig kväll och vi avslutade med en skön, dock kall, promenad runt i stan. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards