Direktlänk till inlägg 19 juli 2023

Mys med släkten

Av Niclas Bernhardsson - 19 juli 2023 23:00

Onsdag och idag skulle vi hämta böcker i Oxelösund men då vi snart skulle iväg på barnkalas och dessutom två gånger så tänkte vi om vi kunde boka om till något av de tillfällena. Dock kom vi på att vi kanske skulle kunna få till en träff med fina Karin och Ellinor och när svaret kom blev det extra roligt då det visade sig att de hade besök av två av Ullis brorsbarn och deras familjer. 

Efter lite frukost och lite rörelseträning så satt vi i bilen mot Nyköping där vi kollade om vi kunde hitta några lämpliga presenter. Nu började tiden gå så jag fick skicka ett meddelande till tjejen som skulle skänka böcker att vi skulle bli några minuter sena. Vi var också tvungna att äta lite innan och det blev Jureskogs. 

Väl framme så visade det sig att vi inte blev så sena. Det var visst ett dödsbo och hon trodde att vi omöjligt skulle få in alla kartonger men bilen sväljer sjukt mycket så allt gick in men det var på håret. 

Nu vidare till Karin och Ellinor men de var också lite sena så det gjorde inte så mycket. 

Det var riktigt kul att träffa alla och lille Stellan är ju så sjukt gullig. Riktigt kramgo! :-) Riktigt kul att träffa Amanda och hennes familj också. Martin drog iväg och spelade freesbee och jag blev avundsjuk och bad honom ta med mig på en runda i Vagnhärad sedan. 

Sen, efter fika och en hel del prat om allt möjligt åkte vi hemåt. Det blev ett stopp igen i Nyköping och vi både tankade bil och kropp. Nu blev det Chopchop. 

Efter maten blev det en lite runda på Rusta men vi hittade ingenting och gick ut och åkte hemåt. 

Väl hemma så behövde vi träna lite men efter att ha plockat in alla böcker och vilat en stund var vi tvungna att hämta cykelskorna i husvagnen. På Stensund så pekar en kille rätt in i bilen och ser förvånad ut. Vi förstår ingenting men det är en gammal bekant som sprang i klubben för länge sedan. Vi träffade han och hans fru samt två småtjejer på Gotland sist och nu hade de tre barn då hon var gravid på Gotland. 

Tillbaka igen och snart satt vi på cyklarna. Det blev en dryg timme för oss båda och Ullis imponerade då hon tryckte på ett bra tag. Det ser bra ut inför Kalmar! Själv är jag lite orolig att jag tränar för lite och nu är det sista rycket men det tar emot ibland. 

Efter duschen tittade vi ett bra tag på filmen På västfronten inget nytt, eller vad den heter. Det var mycket död och elände. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards