Direktlänk till inlägg 25 juli 2023

Invasion

Av Niclas Bernhardsson - 25 juli 2023 23:00

Tisdag och jag kände att jag var tvungen att måla lite till. När jag springer ut och in så upptäcker jag helt plötsligt att det är rena myrinvasionen ute vid entrén! Jag får panik och ropar på Ullis och hon blir lika chockad. Vi kanske var inne i tio minuter och på den tiden så har det bara exploderat och de väller fram. Vi springer och hämtar lite olika kryddor och slänger ut och det blir lite allt möjligt. Vi drar ut vattenslangen också och skjuter på för fullt. Sen, när det lugnat sig lite, så åker vi ned till Woodys för att köpa lite starkare saker och nu började det blir bråttom då Ullis skulle till sjukgymnasten. Jag kunde förstås vara kvar och ha lite koll på myrorna men vi åkte först hem och dunkade på med Myrr och ställde ut en myrdosa. Sen kände jag att det var lugnt och vi bommade igen och så hängde jag på Ullis. 

Väl framme så inser jag att jag glömt min mobil och det var ju lite surt då man ibland får vänta någon timme. 

Efter en knapp halvtimme så är hon dock klar och det hade gått klart fortare idag. 

Vi tog en sväng på K-rauta och köpte en bra fönsterskrapa för att underlätta monteringen av insynsskyddet. Morsade på ett par bekanta också. 

Sen hemåt och vi åkte förbi Järna och köpte lite gott bröd. 

Väl hemma så åt vi innan jag började fnula med monteringen av skyddet. Det tog lite tid då jag ville vara försiktig och inte klippa fel. 

Snart hade jag fått in en bra snits och bägge fönsterna var klara och nu skulle de upp. Vi hade också fått till en bra snits på hur man kunde underlätta tillbakamonteringen av fönster för det visade sig vara riktigt svårt igår. Nu gick det bra mycket lättare då Ullis höll emot på undersidan av fönstrena. 

Vi blev nöjda men allt stök med uppsättningen gjorde att lite färg hade nötts bort så det blir till att putsa på med lite ny färg efteråt. 

Nu hade tiden börjat ticka iväg och skulle det bli någon träning så gällde det att börja snart. 

Ullis hade redan börjat och jag skyndade mig. Det blev en relativt lugn grupp med Robopacer, om jag inte missminner mig så låg den på 2,2 watt per kilo. Det kändes rätt skönt men tiden började senare ta ut sin rätt. Mot slutet så ser jag att man kan välja en specialbana på slutet med en backe som skall simuleras vara en backe i Tour de France. Jag väljer att vika av från gruppen och sen är det bara att trycka på. 

Det blir en rejäl hårdkörning och det var skönt att trycka på och det rejält.

Dusch och sen var det Allsång på Skansen och vad säger man om Lasse Holm! Snart 80 år och i så bra form - Wow!

Jag avslutade med att läsa lite och snart närmar jag mig slutet på boken och den är klart underhållande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards