Alla inlägg den 12 februari 2022

Av Niclas Bernhardsson - 12 februari 2022 23:00

Lördag och damernas skidstafett skulle snart starta. Vi bänkar oss och det slutar med ett brons och det var ju helt okej, kul!

Snart var dock både jag och Ullis sugna på lite cykling och vi knatade ned i källaren. Vi valde nya Makuri island och en bana vi aldrig kört förut. Det fanns en sprint på den så vid varje varv var man lite sugen men när kom den? Det gällde ju att ha lite fart innan så inte all kraft gick åt att komma upp i fart. Rejält backig också och snart var kraften slut och jag kände att det fick räcka. 

Sen drog vi till Nyköping och tanken var att få hem soffan men Mios släp var visst upptaget så vi kollade lite skidor och jag köpte några strumpor. En sväng på Rusta blev det för det går alltid åt lite duschcreme och sånt. 

Väl hemma så kör vi en stage igen och nu är det hårdkörning. Jag är med från starten och efter fem minuter så märker jag att jag ligger etta några gånger men sedan drar några iväg och jag orkar inte täppa till luckan. Men ändå lite kul. Det är 302 stycken som är med och jag blir till slut 31:a och kommer placeringen efter en Nyköpingscyklist som är duktig. Kul! 

Jag ser sedan att jag ökat min ftp från 270 till 275 watt och sådant är ju alltid kul. 

På kvällen får Ullis och jag ett ryck och lägger ut lite prylar på köp och sälj och det dröjer inte länge förrän mailen översvämmas och kanske var jag för billig men så kan det bli. Jag sålde en roddmaskin som bara stått och samlat damm och när vi stoppade in sladden luktade det först lite bränt men det löste sig efter ett tag. Det var förstås lite damm. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards