Direktlänk till inlägg 12 juli 2023

Underbar kvällslöpning

Av Niclas Bernhardsson - 12 juli 2023 23:00

Onsdag och idag ville vi träna men prognosen visade att det nog skulle komma regn idag.

Vi åt frukost och jag ville promenera lite då en kompis utmanat mig på en stegtävling. Ullis tyckte vi kunde åka uppåt och kanske promenera i Byxelkrok. Eventuellt titta in på några loppisar på vägen.

Efter lunch, ungefär, så började vi åka uppåt och det blev något småstopp men ingen loppis.

Dock så parkerade vi vid det trevliga fiket nära Kyrketorp. 

Det var supergott och sedan åkte vi vidare mot Byxelkrok. Där parkerade vi vid ICA och går sedan en sväng vid hamnbodarna. Det var trevligt men sedan tog vi en promenad i själva samhället och jag får för mig att se på vilken adress kompisen Kenneth bor på. Nu hade jag adressen i bakhuvudet men vi tänkte inte aktivt söka upp var den låg.

När vi närmar oss slutet av promenaden så ser jag en gatuskylt med rätt namn och vi går dit och traskar in i butiken som Kennets fru Lena har. Den verkar supermysig och jag ringer samtidigt till Kenneth som hejar och undrar var vi är. Jo, vi står och pratar med din fru, säger jag och Kenneth skrattar. Han var ute med hunden och är snart hemma.

Kenneth visar runt och sedan kommer jag på att vår parkeringstid går ut och vi får skynda och tacka för oss.

Vi kommer några minuter försent men ingen lapp på bilen.

Sen åker vi hemåt och köper lite matvaror på ICA i Löttorp. 
Väl tillbaka så packar vi in och somnar till i husvagnen. Tyvärr har jag glömt att stänga förtältet så vi fick en liten swimmingpool.

Jag torkar upp och sedan fixar vi lite god mat och timmarna går.

Nu börjar det bli tight med tid för löpningen men jag ville väldigt gärna springa så snart var vi klara för lite kvällslöpning. Det var superskönt men dock, som vanligt, lite tryck över bröstet i början. På slutet kändes det riktigt bra och vi avslutade med att springa upp till husvagnen och hämtade våra badrockar och sprang sista biten till havet.

Vi badade och vilken ljuvlig känsla. 
       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 12 maj 23:00

Söndag och jag ser att jag fått svar om en fråga om chip-tider och det skulle bli väldigt dyrt så frågan är om man inte kör vidare med ett billigare alternativ. Jag tror att man kan skapa lösningar som fungerar ändå, trots många löpare som kommer in ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 11 maj 23:00


Lördag morgon och jag satt lite och fnulade på lite saker att ta upp till nästa års TUB-lopp. Det här var ju roligare än man hade trott men kanske också mer jobb än man hade trott innan.  Jag passade på att plugga lite innan jag fick ett ryck och b...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards