Direktlänk till inlägg 19 februari 2022

Hårdkörning

Av Niclas Bernhardsson - 19 februari 2022 23:00

Lördag och idag var en riktig lyckodag för de som lagt träningen på is, dvs spelar curling. :-)

Kanske är vi så grymma för att vi curlar barnen så mycket.... Nä, skämt åsido så var det en grym dag idag för både herrarna och damerna. Sverige "sopade" hem guldet och damerna tog bronset och jag såg herrmatchen och vi höll ju på att sumpa det då vi nog kunde avgjort tidigare. Men det är förstås myckt nerver och jag tror det var Sveriges tvåa som spelade som en gud och låg bakom guldet. 

Jag fick förresten tillbaka en uppgift och det står bara U och inget mer. Jag kan mycket väl ha missförstått uppgiften lite då jag var lite stressad och bara matade på men det kändes bra så det var klart surt. Att inte få veta vad man gjort fel var faktiskt det värsta så initialt så kände jag bara att jag skiter i den här kursen men jag lär ändra mig, förhoppningsvis i alla fall. 

Sen ville vi träna och Ullis kom igång lite tidigare och jag valde att köra ett varv på Tick-tock för att få lite koll på tiden, vi skulle iväg på kalas sen. 

Jag kom relativt snabbt ihop med två killar och vi turades om att dra men snart blev jag själv och ingen annan körde i min fart så snart känner jag att jag vill maxa och farten har stegrats efterhand. Jag är lite osäker på hur hårt jag kört i början men snart ligger jag och trycker lite över 280 watt och det dröjer inte länge förrän jag är över 300 watt och det känns nästan bättre och bättre och jag bara ökar och ökar och förstår inte varför jag inte väggar. Benen känns fortfarande starka och slutet är enormt. Sista tio minuterna snittade jag nog 320 watt och när jag var i mål så stängde jag bara av allt och tog igenom mig några minuter. 

Sen åkte vi och gratulerade Gabriel och det var mysigt och trevligt. Han fick ett presentkort på Stadium, det lär gå åt. 

Sen hem och nu var både jag och Ullis superhungriga så vi stannade till på La Piazza och åt en avocadosallad och passade på att ta hem till barnen. Jag har förresten skärpt till mig hur mycket som helst och äter ingen pizza, inget godis och heller inget fika. Det börjar också märkas och det är kul. 

Väl hemma blev det Melodifestivalen och det var kul att se Bagge. Som vanligt så blev det lite strul med röstningen och man kan inte vara helt säker på att det blev rätt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards