Alla inlägg den 9 juni 2022

Av Niclas Bernhardsson - 9 juni 2022 23:00

Torsdag och det var alltså dags för skolavslutning. 

Upp tidigt och jag gjorde mig iordning. Sen på med kostymen och byxorna satt rejält åt, aj då! Jag valde en passande slips och hoppade in i bilen. 

Jag var i rätt bra tid och började med att lägga in lite kexchoklad i varje betygskuvert och min mentorskollega hade redan lagt in en varsin klubba. 

Sen gjorde jag ett försök att skriva något roligt på tavlan och vi ställde förstås ut stolarna till själva avslutningen. 

Så kom då eleverna och jag fick väldigt fina presenter och det var både från klassen som helhet men även från enskilda elever. Så himla fint och jag hade faktiskt förberett mig lite med några påsar.

Själva avslutningen var väldigt bra men solen sken lite väl hårt på mitt rakade huvud och det kändes att det tog rejält. 

Tillbaka in i klassrummet och vi tackade för blommorna och presenterna och delade sen ut betygen. Bra dag och alla verkade nöjda och nu väntade ett välförtjänt sommarlov. 

Sen var det lärarnas egna avslutning och vi åt god smörgåstårta och vi som slutade blev avtackade med varsin fin blomma. 

Sen hem och återigen var jag riktigt trött. Jag passade på att se slut på the Legends of tomorrow och det blev ett snöpligt slut. Kanske passande faktiskt, då man tänker efter. Jag tänker inte avslöja det om någon MOT FÖRMODAN skulle vilja se på serien. Jag rekommenderar den dock inte. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards