Direktlänk till inlägg 19 mars 2023

Kändismöte

Av Niclas Bernhardsson - 19 mars 2023 23:00

Söndag och Ullis skulle springa långpass och jag ville försöka få in de sista milen till veckomålet. Så fort som hon sprungit iväg så hoppade jag upp på cykeln och trampade igång. Jag valde återigen en ny bana och det är alltid kul att försöka pricka av alla. Jag verkar helt ha missat Skottland. Jag valde att bara trampa på och tryckte på ibland, när jag kände för det. Ser att en duktig cyklist är ute och han verkar köra något event med gamle elitcyklisten Gabriel Sandör. Jag vet inte riktigt om han fortfarande håller OS-klass men jag bet ifrån lite grand och hängde på. Det var kul att joina men efter ett tag så kände jag att det inte riktigt var min plan och jag är inte lika bra. De låg på runt 3 watt per kilo och då får jag jobba en hel. 

Sen är det lite kamp mot klockan för jag skulle vilja beta av veckomålet och nu började det bli bråttom. 

Rätt som det var så är jag klar med målet och jag kör några kilometer till och är nöjd.

Fort in i duschen och sen iväg. 

Jag tar med mig Ullis grejer och ringer upp henne. Hon har runt tre kilometer kvar och då är det ju lugnt. 

Väl framme så filmar jag henne lite och vi möts upp på parkeringen efter. 

Ullis går in på toan och byter om och jag tar ett bord och dukar upp. 

När vi äter så dyker det upp ett par och undrar om de kan slå sig ned och absolut. Jag ser att hon påminner om Amanda Lind men slår sedan ifrån mig tanken men Ullis vill uppmärksamma mig på att det borde vara hon. 

Sedan går hon iväg och mannen interagerar lite med oss och är supertrevlig och sedan pratar Amanda också lite med oss för visst var det hon. Vi såg sedan på några bilder på nätet och kände igen mannen klart och tydligt. De var riktigt trevliga men nu ville vi hemåt. 

Vi köpte med oss ett par semlor hem och det var även något vi pratade med paret Lind om. Semlor och blommor. Det var en lite ovanlig kombo. 

Väl hemma så var det svårt att hålla sig ifrån semlorna och Ullis njöt men jag hade absolut ätit godare. Jag hade lite svårt när det var stora bitar i själva mandelmassan och blev lite besviken. 

Sen bestämde vi oss för att boka en cykel till Spin of Hope och lade ut det på vår sida. Det blev lite teve efter det och rätt lugnt faktiskt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards