Alla inlägg den 2 mars 2023

Av Niclas Bernhardsson - 2 mars 2023 23:00

Torsdag och jag kom iväg smidigt med resväska, ryggsäck och stavar. Bussresan gick bra och så även på stadsbussen. Där var det några elever som gärna hjälpte till så snart var jag på skolan och allt hade gått bra. Några undrade förstås men det var oerhört skönt att slippa släpa på skidorna.

Så var det lektioner och allt gick smidigt men när jag var klar med sista lektionen var jag stressad och varför visste jag inte då jag hade typ 1,5 timmar kvar tills tåget gick. 
På bussen och jag vågade inte gå och fika. Rätt som det var så stod jag på tågstationen och jag hade över en timma till godo. Ojdå! 
Träffade en elev och bägge blev förvånade att vi var just där vi var så vi förklarade läget. 
Hann köpa lite färdgodis och sen var det dags att gå på och det gick smidigt.

Så var man då iväg och jag skulle förstås tänkt mer på att ta med mig lite mer matigt, nu blev det bara onyttigheter och sådant brukar straffa sig. 
Byte i Stockholm och även det gick smidigt för en lantis som jag. 
När jag kommer fram till Mora så är killarna på väg från Sivert och deras skidor var visst klara. Riktigt skönt så nu var det bara mina jag behövde fokusera på. 
Kag lånar Magnus bil och åker direkt ut till Sivert. 
Kul att se dem och det blev ett hjärtligt återseende och efter några mackor var vi igång med skidorna. Några snabba sicklingsdrag och sen var det bara att kladda på fäste men spannet verkade mjukt, eller. Jag blev orolig och körde ganska kort. Grundvalla i botten och sen lila klister. Kram och hejdå! 
Hemma hos Magnus var det svart och jag värmde på lite mat och snart låg jag i sängen och hoppades att all logistik var löst.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards