Direktlänk till inlägg 8 augusti 2023

Cykelfix

Av Niclas Bernhardsson - 8 augusti 2023 08:15

Tisdag och efter lite morgongymnastik i form av lymfmassage och lite stretch, idag hoppade jag styrkan, så blev det lite frukost innan jag började med hojarna. 

Jag läste för övrigt klart boken, på morgonen, och den var inte den bästa men den tog sig på slutet. Lite speciell och tragisk om en estländsk tjej som blir inlurad i sexhandeln i Tyskland. 

Jag märkte att mitt framhjul inte snurrade helt perfekt och dessutom skramlade det lite om det. Det verkade vara något skräp inne i fälgen men då det är limmat tubdäck så fick det sitta kvar. Däremot så reagerade jag på att det snurrade lite dåligt och plockade isär navet. Det var sjukt svårt att få loss på lagren och Felix och jag slog våra kloka huvuden ihop. Till slut så lyckades jag knacka loss det från insidan då jag rubbade innerröret. Det ena lagret rullade klart sämre än det andra och något annat kom jag inte på att det kunde vara så jag ringde runt lite grand och Cykeltjänst i Södertälje hade dem. 

Till lunch så åt jag bara lite flingor och kollade en snabbis på Manifest och det visade sig vara sista avsnittet så jag fick ett skönt avslut där. Så två avslut idag. Boken och filmserien. Nu skall jag akta mig för att titta på någon ny serie.

Så var det hur jag skulle göra med lagrena.

Det regnade om vartannat och blåste en hel del men jag bestämde mig ändå för att ta motorcykeln dit så jag inte skjuter upp någonting. Det såg ju inte så vackert ut på köksbordet heller. 

Jag fick igång motorcykeln och gick och hämtade plånbok och mobil och sade till Felix att jag drar iväg. 

Upp på hojen och det kändes lite ovant. Har visst inte kört den stora på ett tag. 

Det regnade ingenting och snart hade jag parkerat vid cykeltjänst och väntade in att någon säljare skulle bli ledig. 

Jag köpte två lager och efter att jag tankat på OKQ8 åkte jag hemåt. Nu fick jag dock väldigt blåsigt och det högg och slet i mig hela tiden. Fy fasicken vad jobbigt. Det var som värsta core-passet och jag var helt slut då jag kom hem.

Jag fettade in lagrena och monterade ihop hjulet. 

Sedan kollade jag in Ullis hjul men de rullade helt perfekt. 

Till affären och så köpte jag lite mat och fixade iordning den tills Ullis kom hem. 

Vi åt och Ullis var trött och lite sliten och hon var lite orolig att hon höll på att bli sjuk. Jag hade ju lite ont i huvudet igår så det kanske inte var konstigt. 

På Ullis program, som jag nu också följer på slutet för att göra det enklare för oss, så var det cykling och imorgon löpning. Jag kollade av med Flaken om det var okej att jag fokuserar på Kalmar och det var det förstås. Det var skönt. Hinner jag så säger jag bara hej nästa tisdag då det är sista kvällen innan vi åker ned till Kalmar. Jag börjar bli sjukt nervös nu. Mer än det är lämpligt så jag försöker att tänka att det får gå som det går. Måste jag bryta så måste jag. Jag är inte en sämre människa för det. Så går tankarna men det är nog bara simningen jag är nervös för. Prognosen för vattentemperaturen är just nu 14,6 grader celsius. Det är rejält kallt och det har ju strulat i betydligt behagligare temperaturer för mig tidigare. Jag hittar heller ingenting om hur de tänkt göra om det verkligen blir så kallt. Att simningen blir av är jag övertygad om men jag kan tänka mig att de kortar av sträckan lite, typ till hälften. Det är dock inget jag hittar någon information om men Jönköpings halva kortade de ju av till 750 meter då det var 14 grader. 

Nåväl! På programmet stod cykelintervaller och Ullis ville i alla fall testa och vi började med 15 minuters uppvärmning och så drog vi igång. Det skulle vara hårt tempo och vi uppskattade det till runt 3,5 watt per kilo och snart låg vi där. Det var 3x4 minuter, 3x3 minuter och sist 3x2 minuter och det var verkligen hårt och nästan så benen ville krampa. Vi lyckades komma igenom passet och jag kände mig stark och Ullis imponerade, igen!

Vi avslutade med runt tio minuters nedcykling och vi höll på i 70 minuter. 

Sen var det Allsång på Skansen, om jag inte minns fel. Rätt okej att slötitta på och jag passade på att lägga in lite böcker i katalogen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards