Alla inlägg den 25 augusti 2023

Av Niclas Bernhardsson - 25 augusti 2023 23:00

Fredag och idag hade jag min första lektion efter lunch men det finns alltid saker att göra så här i uppstarten. 
Jag tog lite kaffe och lade in och ändrade med elever i mitt excelark. Då och då hängde jag utanför mitt rum med eleverna. Det var trevligt men det är fortsatta sura miner från mina gamla elever som tror att jag har övergivit dem men så är det förstås inte. Jag får om och om berätta att det blivit ett missförstånd om jag ville vara kvar och nu blev det som det blev. Jag brukar tänka att jag ju bara får träffa fler härliga elever och inspirera dem. För det var ju inspiration det handlade om första lektionen med de nya eleverna.
Jag körde min föreläsning om utmaningar som samtidigt är en liten presentation av mig själv. Väldigt personlig och djup. 
Lite svårt att tolka vad eleverna tyckte men jag var rätt nöjd. 
På den sista lektionen så märkte jag att de var trötta och kortade av lite på slutet.

När jag skulle hem så hade det börjat regna och det var som vitt skum i början vilket gjorde att jag tog det extra lugnt då. 
Väk hemma så åkte vi omgående till Stensund då vi hade en gästcampare på ingång. Det blev dock bara en snabb runda då han, som verkade ha koll, inte var där. 
Vi gjorde lite mat och tittade sedan på sporten och det höll på att bli en jätteknall då storfavoriten, i det kvinnliga tresteget, Rojas dels höll på att åka ut tidigt och dels fick till segerhoppet i sitt sista hopp som absolut inte var en fullträff.

Kul dock att se Noah Lyles dominera på 200 meter, han är väl den som skall kunna knäcka Usain Bolts rekordtid.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards