Alla inlägg den 16 augusti 2023

Av Niclas Bernhardsson - 16 augusti 2023 23:00

Onsdag morgon och vi gick upp tidigt för att packa bilen och det tog lite mer tid än beräknat men snart så rullade vi.

Vi tog lite frukost vid Ringarum och det var skönt att sträcka på benen.

Peter hade visst inte piggnat på sig och det verkade som han inte vågade ställa upp men vi sade att vi förstod och han skulle absolut inte köra för att han fått starten i present, sade vi. Man skall ju inte chansa med hälsan och provlöpningen på morgonen funkade inte alls. 
Det var förstås tråkigt.

Själv så blev jag orolig över en tand då det hade blivit en liten inflammation och jag ringde en akuttandläkare och bokade tid. Det var en visdomstand som gick sönder, lite grand, för några veckor sedan och som jag glömt bort. Nu började den visst göra sig till känna.

Vi checkade in och packade in några prylar innan vi var tvungna att rusa iväg så jag skulle hinna till tandläkaren. 

Ullis passade på att lyssna på några intervjuer medan jag satte mig i tandläkarstolen.

Tandläkaren gjorde lite quick fix och slipade ned tanden och spolade rent. Sen fick jag penicillin utskrivet och fick dessutom med mig en hemsk spolningsvätska. Den var stark och störde hela smaksystemet.

Sedan mötte jag Ullis och vi lyssnade klart på intervjuerna och sedan mötte vi Peter och Annette.

Sedan blev det en lättare god och trevlig lunch och vi tittade på simningen på Kalmar mini tri fast den heter numera 4:18:4 Kalmar. 

Sedan gick vi och åt god mat men vi satt länge och väntade på maten och nu börjar det krypa i kroppen och osäkerheten kring simningen, hälen och nu dessutom tanden gjorde att jag fick panik och alla blev chockade. Typ i alla fall men jag märkte nog inte det så Ullis uppmärksammade mig på det.

Bra och trevlig dag och vi kom ju faktiskt en dag tidigare, i år.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards