Alla inlägg den 6 december 2020

Av Niclas Bernhardsson - 6 december 2020 23:00

Det tar en 30-40 minuter, sade jag. Att stänga av vattnet och fixa alla rör. Det hade jag visst sagt men så blev det inte... När jag skall börja med själva rördragningen så upptäcker jag att jag inte alls har samma mått på ett par rör. Som jag trott alltså. Sen ringer rörmokaren på och slänger in några rör och en kulventil som jag missat att köpa. Men tyvärr i omvänd ordning. Han kom alltså innan jag såg att jag hade fel mått. Och då hade jag visst redan börjat såga itu ett rör och sen hade inte rörmokaren tid... Efter väldigt mycket trassel så hade jag på något konstigt vis lyckats få bort en massa rör och sedan lyckats få ihop det men när jag satte på vattnet så hör jag Tim konstant ropa att det läcker. Asch, jag blev lite frustrerad men vi fortsatte och rätt som det var så var allt tätt men det kändes lite provisoriskt men nu kunde vi ha vatten i huset igen. Men efter att rören varit isär så kändes det som lite grus och annat satts igång så det blir till att spola lite i början. Jag tror att jag och Tim höll på i fem timmar... Pust!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards