Alla inlägg den 18 december 2020

Av Niclas Bernhardsson - 18 december 2020 20:00

Fredag och således även skolavslutning. Det är alltid lite speciellt och nu var det första gången med lite större elever. Små barn är alltid gulliga men jag har lättare och blir mindre stressad av större barn så jag kände verkligen att det här terminsavslutet var bland de skönaste jag haft. Sen behöver man ju inte gradera men det är lite av att ha hittat hem-känslan. Vi avslutade med att ha lite stationer och jag ansvarade för en film-station som handlade om julens historia. Kanske inte den bästa filmen man sett och några hade sett den förut. Men den var absolut lite intressant men jag tror den var 20 år gammal så den var inte helt up to date... Men det var kul att ha alla sjuor och jag bjöd till och med på lite sång för två av klasserna. Tyvärr hade jag inte sjungit upp mig innan men det funkade bra ändå. 

Sen var det lunch och vi avslutade med fika och betygsutdelning i våra mentorsklasser. Där kom förresten den ena av sångerna då det blev en liten lucka då kollegan hämtade betygen. Eleverna var gulliga och klappade ordentligt i händerna och kanske, kanske lät det lite bra! :-) Sen fick de betygen och vi tackade för oss. Väldigt fina blommor fick vi också och lite god choklad. Tack för det! Efter det så var det väl bara lite mingel bland kollegorna och Ullis skulle springa lite utanför. Men det drog ut på tiden och Ullis jogg blev lite längre än tänkt men det gick bra det med. Dock lite trist när det regnade och var kallt. Sen plockade jag upp Ullis och vi åkte hem. Efter en dusch så blev det en snabbsväng till stan för att hämta ett paket vid ett utlämningsställe. Vi vågade inte chansa på att det skulle komma fram eller rättare sagt få det levererat OM någon annan var hemma. Dessutom hade vi beställt en fantastisk fotmassage och den ville man testa per omgående! :-) Jag hann dessutom plugga lite för nu var det ytterligare en uppgift som snart skulle vara inne. På något sätt så har jag liksom hankat mig fram trots medelmåttig ansträngning och det känns ju heller inte så bra. Men många järn i elden har jag och det är ju kul i sig. Sedan slogs vi om massagemaskinen! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards