Alla inlägg den 25 december 2020

Av Niclas Bernhardsson - 25 december 2020 23:00

Annandag jul och det blev lagom med julmat men visst märktes det i kroppen att det var lite mer sött än vanligt. Fast nu tänkte jag på det så jag höll det på en lagom nivå. Sen slappade vi i princip hela dagen och mot kvällen tänkte vi köra en bana och gärna en längre bana och nu bestämde vi oss för "Muir and the Mountain". Det var en lite längre och rätt tuff bana. Men det är ju bara att köra lite lugnare tänkte vi. Det brukar alltid bli lite tufft emellanåt då man luras att ta i. Och mycket riktigt blev det samma sak nu. Jag var lite hetare i början men sen kommer Ullis igång och det blev lite personliga rekord här och där. Vi fick ihop knappa 42 kilometer och 919 höjdmeter på en timme och 47 minuter. Det var ett skönt och bra pass med snitt på 166 watt. Jag maxade förresten en gång och kom upp i 753 watt. 


Redigerat nedan: 

Det var inte bara slappande under dagen. Vi åkte faktiskt ut till Stensund, för att fika, och fick med oss Jocke och Lina. Ullis och jag kom lite tidigare och gick runt lite och då ser jag en svanunge som inte ser ut att må så bra. Det ser ut som den sitter fast men det är ju så lite så den borde enkelt komma loss. En familj stannar upp då de hör vad jag säger och alla är ganska övertygade om att den sitter fast men inte jag. Fast ju längre tiden går så förstår man att den inte mår bra och vi börjar försöka ringa runt lite grand och efter ett tag så får den andra familjen tag på någon som skall komma ut. Samtidigt kommer Jocke och Lina samt deras hundar. Barnen ville visst inte hänga med. Det kanske var tur då det var kommunjägaren som ryckte ut. Vi började i alla fall att fika och när vi fikat klart så kommer det en jägare och vi visar var svanen är och det går ganska fort. Två skott för att vara säker och det var nog så att det var kört för svanföräldrarna verkade inte bry sig längre och var långt ifrån den. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards