Direktlänk till inlägg 21 juni 2022

Härlig löparinspiration

Av Niclas Bernhardsson - 21 juni 2022 23:00

Tisdag och det hände verkligen inte så mycket på morgonen. Det var segt och jag förstod inte riktigt varför. Tänkte väl att jag tog ut mig igår, när jag puttade Felix motorcykel. Så timmarna gick och jag började bli irriterad att jag inte orkade någonting. Sen var jag tvungen att få något gjort och jag målade en liten stund och försökte få till en stödpinne till nya trädet. Fick också en liten beställning, som jag donade lite med. Verkstaden ringde också och det var lite strul med bakaxeln. Den var helt kass, sade dem och jag ringde upp killen som bytte bakdäck och han berättade att han ju sagt till mig så det var visst ett problem sedan tidigare. Typiskt mig att glömma bort sådant. 

På verkstaden så sade de att de skulle försöka få hem något begagnat. 

Sen kommer Ullis och jag känner att jag inte kommer hinna fixa iordning något större utan det blir bara lite kvarg och müsli.

Då ser jag att jag glömt att tagit hjärtmedicinen både igår kväll och i morse. Det kan givetvis förklara att det varit så segt. Jag har liksom känt mig riktigt slö och lite av den gamla känslan att jag skiter i allt. Jag tar förstås direkt en tablett och sen slappar vi lite och lyssnar på en podd innan det är dags att bege sig till nybörjarträningen. Tyvärr var det tomt idag så vi åker till Trossen och beställer lite mat till midsommar istället. 

Fort tillbaka till träningen och när alla kommit så säger jag att det är bara att jogga bort till Trosa-backen, då det är där som träningen skall ske. Men värma upp skall man ju ändå göra så snart är alla iväg och Ullis och jag åker bort och väntar vid parkeringen. Nu börjar jag att bli lite taggad och kanske börjar medicinen redan att verka. 

De kommer och jag kör lite löpskolning med dem och jag känner faktiskt ett rejält sug på att springa men jag är ju inte riktigt ombytt och jag bör ju börja lugnt. 

Ned till starten och programmet är att man börjar och slutar med ett varv upp till toppen och ned. Däremellan skall man klämma in två varv på banan som är 2,4 kilometer. 

Några av killarna drog iväg i en jäkla fart och den kommer de förstås inte kunna hålla men det var ändå kul att se. 

Jag passade på att jogga med Flaken upp till parkeringen och jag blev förvånad att jag orkade hänga på en bit. 

Sen går Ullis och jag till backen och hejar och pratar med några småtjejer med en liten hund. 

Bra tryck och tempo och det var kul att se. Nu var det ju inte maxkörningen som gällde men ibland kan det vara svårt att tygla sig. 

När Flaken kommer på sin sista backe så hejar jag på och springer med honom sista halvan och det känns sjukt lätt i början men sedan kommer det som en slägga. Typ från ingenstans och Flaken trycker iofs järnet men det går inte att svara och jag kommer några sekunder efter. Han får dock stå och pusta i några minuter. 

Jag joggar ned och sen väntar vi på honom. 

Roligt att röra sig lite igen och sen tackade vi för oss och åkte hemåt. 

Väl hemma så tog jag en snabb dusch innan vi lyssnade lite mer på podden och tittade lite på teve. 

Sen somnade man utan problem. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards