Direktlänk till inlägg 31 mars 2023

En slank han dit...

Av Niclas Bernhardsson - 31 mars 2023 23:00

Fredag och jag verkligen längtade efter helg. Det var mycket små grejer som tagit energi men egentligen är det bara att släppa då ingenting varit mot mig. Det är sådant man får lära sig så man orkar med. Det är bara tråkigt när det sker dumma saker och man måste förstås ta tag i saker man ser. 

Efter sista lektionen, med en massa bedömningar, så fick jag bra hjälp att plocka undan och då det var ett gäng nior, som senare skulle ha gympa, så fick de som tack för hjälpen vara kvar ett tag. När jag inte kunde vänta längre så visade det sig att näste gympalärare kom och då löste det sig ändå. 

Ned till bussen och där stod det ett gäng och väntade. Vi fick fortsätta vänta och det lyste rött på varje stadsbusslinje och det fylldes på med folk och det rejält. Efter någon kvart kom då bussen och de skall ju åka var tionde minut. Med facit i hand borde jag förstås ha gått, speciellt som jag ändå skulle kliva av på öster och köpa något gott hem. 

Det visade sig att det var rejält halt och många hade fått problem att ta sig fram. 

Jag traskade en liten bit och gick in på konditori Mekka och frågade om de hade godast semlor i stan och hon log och svarade att det hade de. Jag pratade samtidigt med Ullis och tackade och betalade. Ned mot stan och tyvärr hoppade jag även in på Hemköp och köpte mig lite färdgodis. Det var när jag såg att jag redan missat en buss. Dåligt beslut. 

In på nästa affär och där hittade jag tre par bra begagnade böcker och lade dem under semlorna och gick mot stationen. 

Jag sitter och äter min kexchoklad och ser att en buss inte kommer iväg för att dörren inte går igen. Jag går fram och ber chauffören att inte försöka stänga och sparkar bort lite is, som låg i vägen och sen går det. Han är jätteglad och vinkar flera gånger. Det kändes bra att jag såg det så snabbt och det var förstås svårt för honom att se vad felet var. 

Sen kom min buss och det är en sprillans cool buss men tyvärr går det inte att vinkla sätena så jag är vaken nästan hela resan tills på slutet. Då är det så dags att vakna och jag är lite som en zombie, som kliver av. 

Väl hemma blir det kaffe och semla och jag hinner knappt äta upp min goda semla förrän jag mår dåligt. Det har blivit lite för mycket socker på slutet.

Rätt omgående så sätter jag mig på cykeln för jag inser att det inte kommer att bli någon träning annars. Ullis har redan kört en timme på Skrotnissarna. 

Jag laddar både iPad och träningsklocka och snart sitter jag på cykeln. Det blir en ny bana, i Skottland, på endast tre kilometer. Det blir lite trälig (!) och jag kan liksom inte svänga av någonstans. 70 minuter även idag och det får jag vara nöjd med. 

På kvällen blev det Masked singer och det var kul att se men väldigt svårt. Lite sur att jag inte knäckte Jocke Lundell. Det kändes ju rimligt men kanske missade vi några ledtrådar då vi hoppade in lite senare i programmet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 5 maj 23:00

Söndag natt och när klockan ringde, efter en och en halv timmes sömn så hatade man loppet. I alla fall just det för bara efter några minuter var man verkligen på tårna. Jag gick på toaletten och borstade tänderna och på den korta tiden så var man ver...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 4 maj 23:30

Lördag morgon och jag hade varit uppe några gånger och kollat läget. Sen gick jag upp av mig själv lite innan klockan sex och började plocka fram saker ur husvagnen. Jag tog upp så mycket som behövdes till början av loppet så det inte skulle bli kaos...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards