Alla inlägg den 1 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 1 november 2023 23:00

Onsdag och idag var jag ledig! Riktigt nice och jag låt och försökte komma igång men var sjutton är datorn? Asch! Den låt i bilen så jag låg lite till och kollade på mobilen. Ser att Trolltider skall sändas som Julkalender och det är ju sjukt nostalgiskt! Vi som är lite till åren komna kommer ju ihåg häxan och fen. Sen är det väl lite halvt om halvt med minnet men det blir nog grymt. 

Jag fortsatte se lite om krigsläget och det är ju inte så uppmuntrande men det känns ändå skönt att det inte har eskalerat alldeles men man vet ju aldrig med herr Putin. Det är fortfarande så ofattbart.

Efter ett tag så fick det räcka och jag försökte komma igång lite och röjde i källaren. 

Ser att jag måste få ut träningsprogrammet och det är ju svårt då datorn är i bilen så det får jag ta senare. Bara jag kommer ihåg det. 

Ullis kommer hem och jag bjuder på en härlig rostbiff men jag måste nog läsa på lite så den inte blir alltför seg. Gott ändå. 

På kvällen så känner vi att vi måste träna och det blir lite cykel. Jag märker att Ullis kedjar hoppar till då och då eller jag tror snarare att den växlar över och det kryper i hela kroppen på mig. Jag bryter efter någon halvtimme och väntar på att Ullis skall bli klar. 

Det visade sig att kedjan blivit lite småseg av intorkad olja och jag som smörjde in den med "det bästa som fanns" enligt Cykeltjänst. Det höll inte så länge dock. Troligtvis så hoppar den till ibland där jag nöp ihop kedjan och den sega oljan gör det etter värre. Jag känner ingen sprint som sticker ut i alla fall så det blir till att ta bort kedjan och göra rent den. 

Vi avslutar med att titta på några avsnitt av Robinson och snart är vi ikapp. 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards