Alla inlägg den 12 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 12 november 2023 23:00

Söndag och idag skulle Jocke fyllt 46 år, om jag räknat rätt. Idag var det återigen visning för Felix och det är ju nästan var och varannan helg men det är mysigt. Det brukar bli både mat och fika på stan, det är ju inte helt fel. 

Jag började med att plugga samtidigt som morgonteven stod på. Det gick bättre än väntat och sen var det bara att åka upp mot stan. Vi hittade en perfekt parkeringen, faktiskt precis utanför en av lägenheterna vi skulle titta på. Kanske ett tecken... 

Sedan gick vi lite olika promenader och vi hann med att äta lite innan första lägenheten och det blev en god smörgås på ett ställe som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag tog i alla fall en Monte Carlo och Ullis en Tokyo, om jag inte minns helt fel. Vad Felix tog kommer jag inte alls ihåg. 

Sedan var det alltså visning och efter den så hade vi återigen ett tag till nästa och vi gick runt i några affärer och strosade. 

Efter det var det då dags och bilen stod så fint utanför. Vi råkade sammanstöta med ägaren och det var förstås inte tänkt men vi bytte några ord och han var trevlig. 

Efter att ha kikat runt ett tag så tackade vi för oss och det blir spännande att se vart det slutar. 

Vi åkte hemåt och i Södertälje så stannade vi till och gick runt i lite affärer. Det blev K-Rauta, Intersport och Rusta, tror jag. Jag såg en kvinna jag tyckte jag kände igen från en skola och det visade sig stämma. Efter lite prat så rörde vi oss hemåt och nu var jag sjukt trött. Tim skulle bjuda på fika och det ville man inte missa förstås. Vi hann dock tända ett ljus vid Jockes grav och jag gratulerade honom och skänkte honom några tankar. Det känns så sorgligt att vi liksom inte kom igång med våra låtar men det var liksom lite hans gebit. Kanske ville han ha det själv. 

Sedan fika hos Tim och Cilla och vad kul att se att katterna kom så bra överens. Jag åt alldeles för mycket och kände mig alldeles däst. 

Hemåt igen och nu stannade vi till vid kyrkogården i Vagnhärad och tände ett ljus till min pappa. Tack för att du alltid fanns där, pappa!

Hemma och nu var man trött på riktigt och jag borde förstås tränat men varken ork eller tid fanns. Jag pluggade lite och kollade upp lite vad min kommande uppgift var. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards