Alla inlägg den 22 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 22 november 2023 23:00

Onsdag och eftersom jag åkte hem utan ryggsäck igår så tog jag en ny väska med mig hemifrån med bland annat badbyxor. Idag skulle jag till badhuset för att vara resurs och jag hade väl några egna elever som skulle "dyka upp". 

Först var det dock lite badminton men sedan styrde jag om till gymnastik igen och nu är det nog gymnastik för resten av slanten men vi hinner säkert klämma in något annat också. 

Så var det då dags att knata bort till badhuset och jag får sällskap av två elever och när jag kommer fram så inser jag att jag har fel väska och således inga badbyxor med mig. Ajdå! 

Det blir till att ha på sig långa byxor som inte andades så bra och det är sjukt kvavt inne i badhuset. 

När jag är klar med mina elever så frågar jag om det är okej att lämna och då det dessutom är tre andra lärare med på typ lika många elever så borde det inte vara några problem. Tror det var okej. Jag kände att jag höll på att koka där inne. 

På bussen och två elever som visst också hade simmat gick också med. Det steg senare på en kille som ville verka cool och de andra killarna kände honom. Så börjar killen som steg på att röka vape! Herregud. På bussen och det kan väl knappast vara okej men jag orkade heller inte bråka. Det störde inte så mycket heller. 

Jag ser att jag fått min mobil och Ullis tycker att vi kan åka direkt och det var ju trevligt!

Väl hemma så vänder jag nästan bara i hallen och vi åker uppåt. Lite trist väder men då passar det ju bra att utföra lite ärenden. Dock lite orolig om de skulle bråka något om min telefon då den åkt i backen några gånger och glaset är inte helt perfekt. Det beror väl på hur petiga de är. 

Så var vi då på plats och det mesta som verkade uppta hans tid var baksidan av mobilen som förstås samlat på sig en massa ludd då jag har haft skal. Det kanske var bra. Tyvärr så tryckte han själv på mobilen och då kan man säkert känna några repor men den gick igenom och det var jäkligt skönt. 

När min mobil var klar så kollade Ullis hur det skulle bli med hennes men den fick nobben direkt. Jag får kolla vad vi har på vår försäkring först.

Efter besöket hos Telenor så gick vi till Bastard Burgers och åt. Jag tog en vanlig Bastard burger och sedan delade vi på lite pommes och sötpotatis-pommes. Riktigt maffiga burgare, må jag säga. 

Sedan hem och Ullis tittade lite på Biancha då jag drog igång min mobil. Den verkar helt okej och det är ju något extra med en ny mobil. Som en författare skrev om att man kan bara få kortvarig lycka då man köper nya saker men just en ny mobil räcker lite längre tid. 

Efter Biancha så tittade vi lite på teve och det var väl Börje igen. 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards