Alla inlägg den 8 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 8 november 2023 23:00

Onsdag och jag spelade lite schack på bussen innan jag lyckades vila lite. 

Återigen kul med spel och jag fick några bollar mot en kollega och det var skönt att nypa till honom, ha ha!

Sedan var det några elever som skulle slå mig i "the Snake" och då var jag förstås tvungen att förbättra mitt rekord men det uppskattades inte alls. Jag lyckades komma upp i 79 nu och det var helt okej men det finns förbättringspotential. 

Sen kände jag att jag var nöjd med mitt kursarbete så jag skickade helt sonika in det och nu är det bara att hålla tummarna. Något i mig sade att det borde bli godkänt. 

Sen till bussen och det var sjukt mycket elever som skulle hälsa. 

När jag kommer fram till bussterminalen så ser jag att det är halvtimme kvar innan bussen går så jag går mot stan och får sällskap av en elev. Vi går en sväng på Claes Ohlson och sedan när vi kommer ut så är det flera elever som ropar och tjoar. En elev kommer fram och helt plötsligt så tar hon tag runt mig och jag blir lite förvånad då hon inte är den kramiga eleven direkt men jag tänkte att tiden jag haft henne kanske gjort att hon ändrat sig. När jag skall krama henne så ser hon lite lätt förskräckt ut men log ändå. Jag slutar förstås direkt och jag förstod inte riktigt vad som hände. Jag får fråga henne imorgon. Nu var det full fart mot bussen så jag skulle hinna med den. 

Jag kommer på bussen och jag sätter i mina airpods och vi rullar iväg. 

Ganska omgående så känns det konstigt och när jag kollar upp så åker vi på en väg vi absolut inte skall åka på och jag kollar på skärmen och det är inte den väg vi skall ta. Jag inser att några kommer stå och vänta i onödan så jag går fram till chauffören och frågar och han hade åkt fel. Han snurrar runt i en rondell och vi kommer runt 10 minuter efter schemat. 

Sedan blev det lite schack igen på bussen och jag bestämde mig för att inte slumra till. 

Hemma så fixade vi till lite mat och det blev spagetti och köttfärssås. Riktigt gott!

Ullis och jag gick sedan en promenad och det var riktigt skönt. 

Vi tittade lite på Robinson sedan och nu börjar det bli lite spännande. Sjukt taskigt agerande mot Emilio. Mobbing-teve på hög nivå. Lite lätt besviken på mig själv att jag tittar på såpor. 

Det blev hela fem minuter på spikmattan nu och sedan över en timme på IR-madrassen - me like!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards