Alla inlägg den 11 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 11 november 2023 23:00

Lördag morgon och det var bara att masa sig upp för först skulle det komma några och byta en elmätare och sedan skulle vi själva iväg på mässan, i Älvsjö. 

Det ringde på dörren lite efter halv åtta och jag släppte in honom. Det gick rätt fort och sen blev det frukost och lite soffhäng innan jag och Ullis tog tag i träningen. Vi ville förstås träna lite innan hälsomässan. 

Jag var trött och seg men då jag såg att Ullis skulle köra ett rätt hårt och långt pass så bytte jag fokus från ett lätt och kort pass till mitt speciella 70-minuterspass. Det är ett pass där jag kör i 185 watt i en timme plus fem minuters upp -och fem minuters nedcykling. Efter 20 minuter ville jag bara ge upp men när Ullis var så grym så var det bara att kämpa på. Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen, heter det ju, och det kunde inte vara mer sant. Tagga, tagga!

Sjukt skönt att ha klarat av passet och jag var nöjd. Lite surt att jag känner mig så dålig form och jag som dessutom skall köra ett specialpass nästa helg. Vi får väl se hur jag gör. Känns ju sådär att kolla av formen då jag redan nu vet att jag inte riktigt är där jag skall vara. 

Vi duschade och gjorde oss klara. 

Upp mot Älvsjö och hittade en parkering. 

Väl därinne så gick vi runt i en bestämd ordning och kollade in allting som intresserade oss. Så fort det stod tävling så kollade vi lite extra och jag hade grym tur idag och vann på de två första hjulen jag snurrade. Sedan var det gissa-vikten men där vet man ju inte hur långt ifrån man var såvida ingen ringer upp. 

Vi lyssnade lite på Dr Diamantis och han hade väl bra råd men det var visst fokus på kvinnors hälsa den här gången. 

Sedan kände vi att vi hade gjort allting för den här gången men lite synd att Ullis inte provade greppstyrkan. Det gällde bara att hänga i en stång så länge man orkade. Själv så kände jag inte att jag kunde vinna då jag har runt 15-20 kilo mer än toppform. Vinnartiden var måttliga 2 minuter och 20 sekunder och det var inget som imponerade. Dock inget jag kunde klarat i dagsläget. Bra tid men inte för att vara bästa tiden på hela dagen. 

På vägen hem så stannade vi till och åt på Ikea och på vägen ut så hade de en djurgran. Jo, ni läste rätt. En djurgran. Lite fyndigt så hade de hängt upp en massa gosedjur i en gran...

Väl hemma så pluggade jag lite och fick en notis om att Flaken gått om mig i stegtävlingen. Jag var så nöjd att ha klättrat lite igen då lovet gjorde att jag låg i botten. Det blev lite pluggande innan jag stängde ögonlocken.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards