Alla inlägg den 18 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 18 november 2023 23:00

Lördag morgon och Ullis och jag tog det lite lugnt och kollade på morgon-teve. Vi har det lite bökigt att logga in nu för de verkar ändra hela tiden kring hur man ser teve eller så är det jag som börjar bli för gammal. 

Sen började vi snacka lite om Ironman och Ullis tog äntligen steget till att anmäla sig även till Kalmar Ironman och inte "bara" halvan i Jönköping. Så jäkla kul och det är nästan så att man känner dubbel glädje. Vi fnulade lite med att försöka logga in på hennes Ironmankonto för vi råkade nog anmäla brorsan i hennes mail sist så nu kommer hon visst inte åt sitt eget men det får vi maila om och försöka få någon rätsida på det. 

Sedan höll vi på lite hemma innan vi hoppade upp på cyklarna i källaren. Ullis skulle springa på bandet och jag tänkte köra en stund på trainern. Tanken för Ullis var att köra lite kortare än hennes program sade men det kändes bra så hon fortsatte och det peppade även mig. Det blev totalt 90 minuter var för oss båda och det kändes så jäkla bra! Jag åkte med en grupp som höll 2,1 watt per kilo och det var även skönt mentalt. Jag skall för fasicken köra Ironman nästa år och jag måste komma igång nu. 

Av Niclas Bernhardsson - 18 november 2023 23:00

Fredag och som vanligt så hade jag en lugn morgon. Jag tog den senare bussen och idag verkar det varit strul med en del bussar för jag mötte en hel del elever som borde varit på skolan. De hade dock kontaktat lärare om att de skulle bli några minuter sena. 

Själv försökte jag fixa med lite eget privat innan man ramtid började. Så det blev kaffe på mitt kontor i gymnastiksalen och sedan fyllde jag i elevernas resultat på badmintonen. 

Även idag blev det lite badminton innan det var dags att bege sig hemåt. Ullis hade aviserat att hon skulle bli sen så jag hade inte tänkt att stressa hem men snart fick jag ett sms att hon var på väg hemåt. Aha! Vad kul!

På bussen och även där försökte jag spela lite snake men nu börjar det bli så sjukt irriterande. 

Väl hemma så åt vi lite gott och tittade på Allt om Sverige och vi tittade på en jäkla massa avsnitt en följd. Rätt kul faktiskt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards