Alla inlägg den 19 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 19 november 2023 23:00

Söndag och idag så startade jag dagen med att börja baka en tårta då Cilla gillade den starkt sist. Jag drog i alla fall igång och tanken var att jag skulle baka botten igår och lägga på fyllningen idag. Det rann ut lite i sanden så nu var det inget att vänta på. 

Snart var jag alltså igång men vi hann titta lite på morgon-teve först. 

Mitt i baket så inser jag att jag har för lite mjöl så jag får pausa och springa och köpa. Jag sänkte värmen på ugnen och väl hemma igen så drog jag igång den igen och bakade på. Det blev min paradtårta som är Pinochiotårta och jag ljuger inte... 

På med fyllningen och sedan in i kylen. 

När det var dags så drog vi iväg och Felix hängde på också och tillsammans hade vi köpt ett presentkort på Rituals.

Vi fikade gott och både Tim och Cilla tyckte jag tog för mycket tårta och det tyckte nog min mage också. 

Vi kelade lite med katterna och pratade lite om allt möjligt. 

Sedan hem och efter maten så kom Rosie på besök och vi hade faktiskt sparat en bit på tårtan eftersom vi visste att hon skulle komma. Så mera tårta och vi avslutade kvällen framför teven. Jag hann kika lite på min kommande uppgift i min kurs och återigen så känner jag att inte riktigt är med i matchen. Det jäkligaste är ju att det känns som rätt lätta uppgifter. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards