Alla inlägg den 9 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 9 november 2023 23:00

Torsdag och på skolan så vara det härlig entusiasm på skolan och mentorerna kom ned igen då de tyckte det vara så kul att se elevernas danser. Själv så lade jag fokuset inne på badmintonen men såg lite grand och jäklar vad det dansades.

Jag rörde mig själv en hel del så nu börjar stegen trippa in igen och jag såg att jag återigen var högt upp i listan på stegutmaningen. Lite sporrar det nog allt så tack för det, Johan!

Sen hann jag prata lite med eleven som fick en ofrivillig kram och hon log lite grand, så där försiktigt, och det visade sig att hon ville komma fram och prata och tänkte ta tag i höfterna och vrida om mig så jag stod i en bättre vinkel. Dock inte lätt att vrida på en stor koloss så jag kände ju inte det. Ha ha!

Några elever var suppertaggade och ville slå mig i både badminton och the Snake, ni vet spelet där man som en orm skall äta äpplen och bli längre och längre. Helt plötsligt hade en elev slagit mig med en poäng men "råkat" stänga ned skärmen så inga bevis fanns... Såja! :-)

Några elever stannade kvar en liten stund och spelade lite till men sedan var det bara att bege sig hemåt och nu regnade det rejält. Surt!

Jag inser att jag har en halvtimma till landsortsbussen går och jag går mot stan och slinker in på Normal och köper mig lite gott. Det blir alldeles för mycket och inte gick det att spara heller. På bussen hem var det nog slut. I alla fall så gott som. 

När jag kommer hem så har inte Ullis kommit och jag röjer upp lite då jag inte orkade bädda sängen imorse. Lite disk och så hann jag med också innan jag blev nyfiken på om chefen svarat om min tjänst. 

Jag slår på datorn och hör samtidigt att Ullis kommer hem. Jag ser att jag blivit erbjuden en lite annan tjänst med bibehållen lön och jag blir glad men vad är det för tjänst, tänker jag. 

Jag ser att det ser jättebra ut och i huvudsak så är det samma tjänst jag blev erbjuden men att jag hoppar in för en idrottslärare på ett lite kortare vikariat på tolv veckor. Så tjänsten blir husvikarie och när tid finnes så finns jag i biblioteket förutom idrottslärartjänsten då. Spännande och det låter som ett roligt upplägg!

Vi gick och köpte oss lite mat och sedan en varsin bakelse för att fira. Felix verkar också vara glad för det verkar närma sig ett avslut på en lägenhet. Nu är det bara att hoppas att allt ser bra ut för vi skall kolla på den på söndag men han verkar ha förstatjing på den. 

Vi avslutade med att titta lite på Robinson och idag var det spännande men det är fortfarande med en otäck känsla då det är så mycket som handlar om att bara se till att vara kvar själv. Borde det inte gå att vara så att riktig vänskap och godhet borde premieras?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards