Alla inlägg den 10 november 2023

Av Niclas Bernhardsson - 10 november 2023 23:00

Fredag och som vanligt så skulle Ullis komma efter jobbet så vi kunde träna lite i Nyköping. 

Det var också som vanligt att jag hade en lugn morgon men det kan ju alltid vara så att jag måste hoppa in någonstans men jag försökte att hålla mina privata tider då min ramtid börjar 10.00 Dock kunde jag inte låta bli att öppna jobbmailen någon halvtimme innan för man måste ju ändå hinna med det man måste göra. 

Det var skönt flow på skolan och det var mycket aktiviteter. Jag provade själv att måla en figur med ögonbindel på och det var svårare än jag trodde. Det blev även lite cornhole men det var svårare med vanliga ärtpåsar.

Jag berättade för eleverna att jag hade en date med frugan och att vi skulle springa uppför Ryssberget och de bara skakade på huvudena. Date för dem var att göra mindre fysiska saker. 

Så kom då Ullis och vi åkte ut mot Ryssbergen, eller heter det Ryssberget?, och där såg vi att de börjat skymma så det var nog på gränsen. Nästa gång måste vi ha pannlampor men det kanske inte blir någon nästa gång för det var sjukt lerigt och de hade plogat i nästan hela backen. Såvida det inte fryser på och man springer med spikskor så är det nog kört. 

Vi testade i alla fall och det fungerade om man sprang längs kanten men det blev mörkare och mörkare. Vi körde en gång till så det blev två backar totalt och sedan lite jogg på slutet. Runt en halvtimme fick räcka och jag känner att jag slarvat på slutet och väger lite mer än jag önskat. Konstigt då jag ändå rör mig så mycket men skall man slarva så måste man göra det i mindre doser. 

Vi åkte sedan och duschade på skolan och det var riktigt skönt. 

Efter duschen så åkte vi och åt på Chop chop och det är också lite som vanligt men det är ju så gott. Vi tog en sväng på de vanliga affärerna och åkte sedan hemåt. Tanken fanns att köpa en spegel men den tidigare rabatten var borta men en snäll tjej från personalen såg att det skulle komma en rabatt lite senare igen och den var riktigt grym. Typ 70 % rabatt. 

Vi avslutade med lite lugnt soffhäng. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards