Direktlänk till inlägg 20 november 2023

Gymnastik-Nicke

Av Niclas Bernhardsson - 20 november 2023 23:00

Måndag morgon och måndagarna brukar vara lugna. Bussen var lite sen in till Nyköping så när jag hastar från Centralstationen till min nästa hållplats så märker jag att bussen åker förbi. Jag hade ingen lust att springa heller så jag traskar vidare. När jag ändå har missat en buss så går jag faktiskt hela vägen till skolan för när jag kommer ned till stockholmsvägen så har jag bara typ fem minuter kvar och jag förstår faktiskt inte varför skolbarnen åker en endaste station. Det är typ 5-6 minuters promenad. Själv passerade jag flera stycken och fick runt 1,5 kilometer gratis friskvård. 

Jag gick sedan in och hämta mobillådan och kollade av mailen. 

Sedan var det dags för gymnastik och det var kul att köra igång det igen men det är nog det jag är sämst på i idrotten. Barnen tycker att jag skulle kunna allt men jag är ärlig och säger att jag inte är något vidare på att hjula och en riktig volt har jag inte gjort på 30 år. Jag instruerar dock en bra bit men stannar när jag kommer upp i lagom nivå. Det fanns även lite bra filmer som jag kunde visa. 

Uppenbarligen så tyckte de att jag kunde något för de jublade så snällt eller kanske lite överaskande. Det var väl när jag for runt i ringarna. Jag avslutade med att köra en Cross bar-match mot eleven som brukar stanna kvar och idag var jag obeveklig. Jag satte alla mina första tre bollar i ribban och matchen var över fort. Det var nästan så jag kände mig taskig men han är så duktig så han kommer nog igen. :-)

Sedan lunch och lite elevhäng.

Möte mot slutet av dagen och sedan direkt hem. 

Kvällen blev framför teven och även Felix var med och tittade när vi såg dokumentären om Börje. Tror det blev lite Robinson också. Kompani Svan, som vi brukar se, sköt vi upp lite. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards