Alla inlägg den 13 mars 2024

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 13 mars 23:00

Onsdag och idag var det studiedag men jag visste inte riktigt var jag skulle vara. Jag slår på datorn på bussen och där tar jag fram mailet från chefen och det står att jag skall vara på Gripen-skolan och det är kaffe och smörgås från 08.15 Sen kommer det en meddelande på messenger från min vanliga grupp att vi syns på vår vanliga skola runt 08.30 Ajdå! Skall jag vara på två ställen, det är ju omöjligt. Jag försöker få tag på min chef men inser att jag nog inte kommer få svar snabbt nog så jag tar ett beslut och går på chefens mail och där är det dessutom en föreläsning inbokad. 

Jag hoppar av vid bussterminalen och beslutar mig för att gå då jag inte riktigt har koll på bussarna. Det blir en promenad på någon kvart och stegen tickar in. 

Sedan sammanstrålar jag med några kollegor och tar en smörgås och en kaffe. 

Föreläsningen då! Jodå, den var väl bra men kanske kunde varit hälften så lång. Mycket kändes som den handlade om henne själv men den var absolut inte dålig. Jag fick känslan av att jag ändå gjorde rätt som vill utmana eleverna ordentligt och ibland få dem att gå utanför ramarna. Oftast så vill några slå en på fingrarna för att man inte anpassar allt in i minsta detalj. 

Lite roligt var det när en, som jag tycker inte vågar utmana eleverna, själv slog sig på bröstet och tyckte hen gjorde allt rätt. 

Nåja!

På slutet av dagen var jag riktigt trött och det var skönt att komma hem. 

Jag fortsatte att fixa med biblioteket på kvällen och avslutade med att anmäla skidlaget till StafettVasan igen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards