Direktlänk till inlägg 11 mars 2023

Grym cykling innan Mello

Av Niclas Bernhardsson - 11 mars 2023 23:00

Lördag och Ullis hade bokat in långpass med Gisela och jag tänkte passa på att cykla. Klockan 10.00 så startade ett pass på Zwift och eftersom jag ändå bokat upp mig på den Touren så tänkte jag köra. Lite stressigt men jag var klar någon minut innan och så var vi igång. Jag tryckte på rejält och efter någon halvminut känner jag mjölksyran och jag får släppa och det ganska rejält. Håller dock uppe en ganska bra nivå och snart så har jag plockat några igen och jag ser att jag ligger på plats 190 nu. Då försvinner alla andra på skärmen och jag ser bara mig. Det är förstås omöjligt att veta var man ligger då men jag hoppas att jag ändå på något sätt är kvar och att man liksom ändå får "sug" om man ligger bakom någon. Jag har en lite högre nivå på grund av att jag inte vet men det är så att man bara vill sluta. Efter tio minuter så dyker cyklisterna upp igen och nu har jag tappat över 120 placeringar men det kunde vara mycket värre. Jag tar igen mig och ligger bara i rygg nu. Dock så verkar gruppen gå bra och det plockas hela tiden cyklister som verkar tappa. Kanske har de också råkat ut för det jag råkade ut för. 

Snart är det slut och vid spurten så försöker jag men det finns inte överflöd av kraft kvar och jag trampar in på plats 225, bra nog! 

Jag väljer att stanna och byta bana så att det blir rätt värden och tanken är en lugn cykling i kanske tio minuter men snart ser jag att jag kan välja att joina "Coco" som är en slags cykel-bot. Då skulle jag visst tjäna lite poäng för hela cyklingen är lite uppbyggd på att tjäna poäng. Om man nu tycker det är kul men lite sporrande är det ju. 

Rätt som det var så kommer en stor klunga och jag förstår att det är den gruppen och jag trycker på och snart är jag med där i gruppen. Man tjänar visst mer och mer poäng ju längre man kör och mina tänkta tio minuter blir till närmare en timme så totalt blev det nästan två timmar idag. Dessutom med ganska hårda watt. Tiden gick relativt fort och efter duschen åker jag och Ullis ut till Stensund för att fota lite. Det är oerhört vackert och det blir en skön promenad. I år väljer vi att inte vara på Stensund då vi inser att tiden inte kommer räcka till men det var helt klart ett svårt val. 

Sen handlade vi lite till kvällen och vi började att fixa med maten så den skulle vara klar 18.00, då vi trodde att Tim och Cilla skulle dyka upp men det hade visst blivit ett missförstånd men till slut kom de iaf. 

Det var gott och till Mello blev det en härlig efterrätt. Jag hade konstaterat att jag låg på delad förstaplats i Trosa kommun på att tippa resultat men då jag hade fel postnummer i början så syntes inte jag. Lite surt men förstås ingen big deal. 

Finalen sedan var ju en kross av Loreen och jag tippade att Markus och Martinus skulle ta andraplatsen och totalt fick jag väl in fyra stycken rätt där. Tänkte inte mer på det och jag syntes fortfarande inte på kommunens topplista. 

Trevlig kväll men nu började man bli trött och vi gjorde kväll rätt tidigt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 13 maj 23:00

Måndag men det kändes som man blivit lite dagvild och Ullis höll med. Det är väl lovdagarna som ställt till det. Jag jobbade iu i och för sig i fredags men jag var ju rätt ensam om det. Slet hårt också så jag borde ju verkligen känt att det var en va...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 12 maj 23:00

Söndag och jag ser att jag fått svar om en fråga om chip-tider och det skulle bli väldigt dyrt så frågan är om man inte kör vidare med ett billigare alternativ. Jag tror att man kan skapa lösningar som fungerar ändå, trots många löpare som kommer in ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 11 maj 23:00


Lördag morgon och jag satt lite och fnulade på lite saker att ta upp till nästa års TUB-lopp. Det här var ju roligare än man hade trott men kanske också mer jobb än man hade trott innan.  Jag passade på att plugga lite innan jag fick ett ryck och b...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards