Direktlänk till inlägg 30 mars 2023

Slutkörd kropp

Av Niclas Bernhardsson - 30 mars 2023 23:00

Torsdag och det är alltid intensiva dagar med lektioner i ett. Kul men lite tufft schema. Återigen full fart på lektionerna och eftersom jag hade bilen idag så hann jag spela lite pingis med John igen och återigen blev det full pott för mig. De sista tre matcherna har jag 9-0 i set men det speglar inte riktigt matcherna men jag har absolut varit på topp på slutet. Riktigt grymma bollar och jag skall i ärlighetens namn säga att jag försöker att inte ge honom övertaget. Tror det handlar en hel del om rutin men jag brukar alltid höja mig när det gäller. 

Efter att matchen var slut så stängde vi ned och då John ville se hur det fungerade med en besiktning så tog jag med honom men jag ångrade att han fick dra i sig tre chokladmuggar och dessutom sätta sig med en mugg i bilen efteråt... :-0 

Efter att ha släppt av John så drog jag hemåt och det var förstås skönt att ha bilen men i ärlighetens namn har det varit skönt att kunna sova lite på bussen också så det finns absolut fördelar med buss också. 

Jag kom hem lite före Ullis och efter maten så blev det vadå? Kan ni gissa? Ha ha, jag gissar att cykling kom upp i huvudet men nu skulle jag möta Ullis men det tog klart emot men efter att ha gjort mig iordning så försökte jag bita ihop och sprang iväg. Eller sprang och sprang. Det var riktigt stappliga steg och jag fick verkligen kämpa. Med Def Leppard i öronen så hoppade jag att det skulle släppa men efter nästan två kilometer så gick det bara inte. Jag vet inte vad det var men kanske hade jag åkt på någonting för det var både lärare och en hel del elever hemma. Det fanns knappt ork eller kraft i kroppen och jag mötte Ullis som undrade vad som hade hänt. 

Jag kämpade med att springa med henne men efter en kilometer så gick inte det heller och jag fick börja gå. Efter järnvägsbron så kommer dock Ullis tillbaka och jag kämpar med att springa igen och orkar faktiskt hela vägen hem men det var en tråkig och tung känsla i kroppen. 

Efter duschen och maten så blev det lite Wahgrens värld, på teven. Rätt kul avsnitt faktiskt där de var i Norge och träffade Petter Stordalen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 5 maj 23:00

Söndag natt och när klockan ringde, efter en och en halv timmes sömn så hatade man loppet. I alla fall just det för bara efter några minuter var man verkligen på tårna. Jag gick på toaletten och borstade tänderna och på den korta tiden så var man ver...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 4 maj 23:30

Lördag morgon och jag hade varit uppe några gånger och kollat läget. Sen gick jag upp av mig själv lite innan klockan sex och började plocka fram saker ur husvagnen. Jag tog upp så mycket som behövdes till början av loppet så det inte skulle bli kaos...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards