Alla inlägg den 27 maj 2022

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2022 23:00

Fredag och än så länge hade jag klarat mig. Dock hade jag blivit rejält rastlös och lade ut en massa onödiga saker på Insta. Som vilka mobilspel man kör och en rejäl felstavning i teve-serien Clark. Igår hade jag dessutom börjat kolla in vilken teve man skall ha i husvagnen och en smart-tv låter ju smart...

Men nu var det fredag och man kanske skulle åka iväg och hämta hem en teve, restriktionerna är ju borta och Netonnet är ju en stor lagershop och det gick även att paxa en teve. Så jag paxar och Ullis kände att hon kunde sitta med i bilen. 

Vi paxar i Haninge, där en teve som jag tyckte var bra fanns. 

Väl uppe så plockar jag på mig en kaffemaskin också då vår gamla verkar frysit och läckte. När jag kommer till servicedisken så kommer vi snart fram till att jag är på fel ställe... Men suck! Jag var i Slagsta och jag betalar för det jag plockat på mig och så åker vi till Haninge. Shit, det var ju långt dit. 

Väl framme så går det fort och jag bara går in och hämtar teven. Vi passar på att äta lite också. Självklart har jag testat mig innan vi åkte och jag kände mig fortfarande riktigt bra. Jag börjar fundera på om jag är immun med min blodgrupp eller så kanske jag blivit immun av att ständigt vara utsatt för små doser som lärare. 

Väl hemma så slocknade Ullis i sängen och jag började att trimma gräset utanför husvagnen, då det var lite uppehåll.

Sen började jag att packa upp teven och kaffemaskinen. Jag ser att det inte följer med någon antennkabel alls och jag hittar inget nätverk och för att köra vi mobilen så behöver man en android. Ajdå! 

Vi ringer upp till grabbarna, som har lite fest med kompisar, i huset. De skall kolla om de hittar någon kabel. Jag hoppar in på Trossen, på kvällen, då det var folktomt, och köper på mig lite mer läsk. En elev vill krama mig men jag stoppar honom och säger att vi har Covid i hemmet. 

Felix ringer upp och han hittar en kabel som verkar fungera. Bra!

Väl framme så slänger han ut den genom fönstret och vi åker till husvagnen igen. 

Efter lite pussel så hittar jag några kanaler och det slutar med att jag fastnar framför Kevin Costners Dansar med vargar. Jag somnade och undrar om jag inte kände av något i huvudet. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards