Direktlänk till inlägg 10 december 2023

Mot Södermalm

Av Niclas Bernhardsson - 10 december 2023 23:00

Söndag morgon och vi tog det lite lugnt. Det blev förstås frukost och Julkalendern och även Felix var med och tittade.

Vi packade några fler kartonger och troligtvis skulle Felix sova i sin nya lägenhet. Det förstår man ju.

Jag behövde dock få in en kursuppgift och den skulle vara inne senast klockan 12, i natt. Jag hade dock jobbat lite igår kväll och satt nu någon timme och gjorde det sista. Tanken var att ta med datorn upp men rätt som det var så kände jag mig färdig och skickade in. 
Efter någon timma var vi klara att åka men jag kollar så min uppgift kommit in på rätt sätt och får panik! Jag har skickat in någon annans uppgift och det är ju så pinsamt som det kan bli. Jag försöker radera men man kan aldrig ta bort första inlägget så jag skriver fort att jag råkat skicka in någon annans arbete men ser inte att det autokorrigeras till att jag skickat in Annas arbete och nu är jag i upplösningstillstånd och springer och letar reda på datorsladden och kopplar upp mig. Det visade sig att jag läst några av de andra arbetena och då hade jag laddat upp ett av dem. Sjukt!

Jag lägger upp mitt egna arbete som en kommentar och vi kunde sedan puttra uppåt mot stan.

Väl på plats så får jag vänta lite innan jag hittar en plats.

Vi fixar och donar lite i lägenheten och allt gick kanon. Vi hann även med en sväng på några affärer och köpte lite belysning till Felix balkong. 
Vi avslutade med att äta lite på Pong och vi tyckte det var minst lika kul som barnen när det kom en robot körandes med disk. 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards