Alla inlägg den 22 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 22 december 2023 23:00

Fredag morgon och vi började förstås med att titta på Julkalender. Idag var också första gånge på över kanske 20 år som man var arbetslös. Jag har ju jobb i vår men det är faktiskt en lucka och har jag rätt att stämpla skall jag förstås ta den. Jag börjar jobba på samma jobb igen men med litet annat upplägg. Det är visst semesterjänst nu och inte ferietjänst som jag brukar ha. 

Tyvärr var det jäkligt mycket som skulle fyllas i så det var nästan jag ångrade att jag skrev in mig på arbetsförmedlingen. Men så tänkte jag på att jag nog borde få några kronor och då är det ju värt det. Annars blir det ju två veckor utan inkomst. 

Efter någon timme så kände jag att jag borde vara klar men det kom fortsatta frågor på än det ena och än det andra. Helst skulle jag förstås stängt ned mitt företag helt för det kan ju se ut som jag tjänar pengar där. Nåja, det lär ordna sig i slutet. Tror det var över tio år sedan jag livnärde mig på företaget. 

Mot lunch så var vi klara och vi satte oss i bilen mot Södertälje för att hämta upp Felix. 

Efter att ha hämtat upp Felix så drog vi direkt mot Nacka för att hämta hans hatthylla han beställt. 

Sen tänkte vi hitta ett köpcenter men det slutade med att vi åkte mot Felix lägenhet och gick runt i de affärerna istället. 

Vi köpte de sista klapparna till julklappsspelet och i år var nog första gången jag och Ullis inte köpte något till varandra. Vi får väl utvärdera efter och se vad vi tyckte. 

Mot kvällen så ringer en på skolan och berättar att en förälder är upprörd över sin sons betyg och menar på att inga varningar kommit och jag förklarade att det absolut borde gått ut en varning över att sonen inte hade simmat. Själv kunde jag av någon anledning inte logga in i systemet och snart började vi åka hemåt. 

Det kom senare ett sms om att föräldern visst hade fått varningen och det var ju skönt. Det verkade som jag blivit utkastad ur sysmet för att jag för tillfället inte arbetade på skolan. Det är ju lite sjukt då jag ändå skall börja igen den första januari. Jag får väl kontaka administrationen i nästa vecka. 

Väl hemma så var det snart midnatt och tanken var att titta på Julkalender igen men det kom visst 02.00 Jag kunde dock se julkalendern på tv4. Den känns rätt lik den svenska varianten. 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards