Alla inlägg den 8 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 8 december 2023 23:00

Fredag och jag hade bilen igen eftersom Ullis och Felix skulle ta tåget upp till Stockholm. Det började dock inget bra för det verkade vara typ dubbla signalfel så tåget var inställd och det blev lite oroligt och stressigt hemma hos oss. 

Efter ett tag så får jag dock sms om att de kommit ombord på en buss och senare att de var framme då hon hon inte kunde svara då jag ringde. De satt visst och gjorde klart det sista hos mäklaren. 

Själv åkte jag alltså bilen och i rondellen så får jag plötsligt panikbromsa då det kommer en bil från fel håll! Det var ju inte riktigt vad jag förväntade mig och jag tutade för säkerhets skull då han åkte ut mot Påljungs hage och där kom det också en bil som blev lika förvånad som jag. Ja, i alla fall blev nog föraren det. 

Trafiken stoppades upp men jag åkte vidare och hoppades att föraren kom på att det blev jäkligt fel. 

Jag fick idag hitta en parkering på gatan och till slut hittade jag en som var tillräckligt stor då den första jag hittade var lite väl trång. 

Full fart på lektionerna och det var enbart fokus på att få in allas bedömningar i gymnastiken. 

När sista lektionen var gjord var det bara att sätta sig i bilen mot stan för jag hade redan packat bilen full med kartonger i morse. 

Det går smidigt och jag hittar en perfekt plats och Ullis och Felix hjälper till att packa ur. 

Så himla glad för Felix skull som länge letat lägenhet och den här är helt perfekt! 

Vi fixar lite i hans lägenhet och sedan går vi och käkar på en vietnamesisk restaurant. Kanske lite oväntat och det var var första gången för mig. Lite spännande smaker men helt okej. Skönt att det inte var så starkt som jag hade trott. 

Felix följer med hem och imorgon skall vi ta upp hans säng.

Ullis och jag avslutar med att se klart på Julkalendern och sen tittade vi klart på finalen av the Squid Games. Rätt kul program faktiskt men hisnande prissumma. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards