Alla inlägg den 4 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 4 december 2023 23:45

Måndag och en ny vecka hade börjat. På skolan så hade många elever hört om branden men inte riktigt förstått att det var i Vagnhärad. Jag började dock med att försöka få tag på vårdcentralen men återigen var jag för sen på bollen så jag försökte få igång en chat. 
Sedan var det lektion och eftersom jag fick helplan så kunde jag ha ena halvan för lite eget för eleverna medan jag hade andra halvan för bedömning. Jag blev utmanad igen på cross bar och jag avslutade lite stöddigt med att tacka för god match precis innan jag chippade bollen på ribban. :-)
Sedan hängde jag med eleverna och några trodde att det var jag som var "tomten" eftersom jag var typ överallt och så trevlig. Vi har just nu en hemlig tomte och eleverna skall gissa på vem. Det var ju trevligt men någon tomte var jag inte och heller ingen kändis som någon tyckte då jag var med i teve.

Vi avslutade med ett möte och sedan begav jag mig hemåt. Tyvärr köpte jag återigen godis då jag hade en halvtimme över.

Väl hemma blev det mat och sedan hjälpte vi Felix med en matta innan vi först tittade på Julkalendern innan vi fortsatte med Kompani Svan. Gunde är ju för härlig och undrar om dagens ungdomar förstår hur jäkla grym han var i spåren. 
Ullis och jag avslutade med att kolla på förödelsen i samband med att vi tog en promenad. Det var ruggigt kallt och bet ordentligt i huden. 

Idag var det förresten 26 år sedan min pappa hastigt och tragiskt gick bort. Förra året skrev jag lite mer om det: 25 år sedan (bloggplatsen.se)
     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards