Alla inlägg den 6 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 6 december 2023 23:00

Onsdag och frågan var om vi kunde vara inne. 

När jag kommer fram så morsar jag på kollegan och sedan går jag ut och snackar med gubbarna som skall gräva upp utanför. De säger att det fortsatt kommer finnas vatten och värmen kommer finnas kvar. Det handlade väl mest om hur man kunde ta in ungarna och jag förklarade att det kunde vi göra på sidan och det skulle väl endast bli bekymmer om många skulle byta om. I värsta fall så fick man korta ned lektionerna och passa dem så de inte springer rätt ut i bygget från omklädningsrummen. 

Det visade sig i alla fall att det gick bra att ha lektionerna och det tog lite tid för gubbarna att komma igång med grävningen. 

Jag sprang i alla fall emellan och meddelade hur man kunde göra. 

Faster E-M messade och grattade mig på namnsdagen och tyckte jag var så duktig att prata i teve. Det var gulligt!

Sedan fick jag hjälpa en stackars elev som tappat bort sitt busskort innan jag satte mig och lade in bedömningarna från dagen. 

Jag gick hem så jag hann med en bra buss och väl hemma tittade vi förstås på Julkalendern innan vi körde vidare med Robinson. 

Efter det så tvingade jag mig ned i källaren men bakdäcket var helt platt! Ojdå! Jag pumpade upp däcket och chansade! 

Det kändes i alla fall mycket bättre idag men efter en dryg halvtimme så känner jag att det känns som det slirar och jag förstår att jag har pyspunka. Det blir ganska precis en timme och jag är ändå nöjd. 

När jag hoppar av och känner på däcket så är det rätt mjukt och typ bara något kilo. 

In i dusch och det var idag som Ullis sprang och inte igår. Hon var dock klar lite innan och låg på värmemadrassen och jag joinade bredvid henne och pluggade lite. Sedan låg jag också en liten stund innan vi gick och lade oss. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards