Alla inlägg den 9 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 9 december 2023 23:00

Lördag och idag skulle vi köra upp lite mer saker till Felix lägenhet, hans säng bland annat. 
Först blev det dock frukost och vi tittade förstås på Julkalendern. Idag lite mindre stressat än igår. 
Sen var det bara att komma igång och snart hade vi baxat in sängen och lite kartonger i bilen. 
Vi stannade till på Ikea och kollade in lite prylar till Felix. 
Sedan vidare och väl på plats så var det lite svårt att hitta en parkering men sedan såg jag att det fanns en särskild zon tvärsöver gatan som normalt sett var en lastzon men den fungerade som vanligt under helgen och efter vissa klockslag.

Så var det då till att bära och Felix och jag fick slita. Som tur var så bor han bara på andra våningen. 
Det blev lite borrning men vi blev inte helt nöjda och det visade sig att öglorna, på en spegel, inte satt helt perfekt men vi ville ändå göra om den lite. Det får vi dock fixa imorgon.

Vi gick sedan och käkade på en vietnamesisk restaurang som låg typ 15 meter från hans port. Åt andra hållet, typ lika långt, låg en indisk restaurang men idag var det alltså vietnamesiskt som gällde. Supergott och bra service. 
På vägen hem så stannade vi på Ica Maxi, i Södertälje och det slutade med att vi fyllde en varsin påse godis och när jag skrev ut prislapparna så trodde jag det blivit något fel. De vägde precis lika mycket så jag kontrollvägde dem igen men precis på grammet! :-)

Det får bli en trisslott, sade jag till tjejen i kassan men hon förstod ingenting så jag upprepade att jag ville köpa en trisslott. Det gör du i förbutiken! svarade hon och själva känslan försvann men jag gick och köpte en i alla fall. 
Ullis och jag avslutade med en promenad och kollade in eländet med det nedbrunna köpcentret igen.

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards