Alla inlägg den 23 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 23 december 2023 23:00

Lördag och idag var det lite Julafton hos Bernhardssons. Det fick bli dagen innan då Tim skulle iväg och fira med Cillas familj imorgon och själva skulle vi upp till Ullis syrra Louise då. 

Ullis och jag började med att titta på Julkalendern och började sedan förbereda lite. 

Sedan åkte vi till Nyköping för att hämta Felix veganska julplanka och det var sjukt mycket bilar och rätt dåligt väglag. Vi kom dock fram och gick i lite affärer först. Tanken var att gå en sväng på EKO först men vi ångrade oss då vi inte ens fick parkering. Det blev dock en sväng på Rusta och Jysk innan vi åkte och köpte oss en French hot dog på Cirkle K istället. Det fick duga idag och speciellt då vi var lite hostiga. 

Sedan mot Tovastugan och som vanligt glömmer man att "skriva ut sig" från parkeringen så någon timme efter så kommer det att parkeringen avslutats. Bra affärsidé att man kan avsluta parkeringen för då tar man ju i lite extra. 

Vi rullar sedan hemåt och sedan åker vi mot Trosa för att hämta julplankorna där. 

Sedan kom Tim och Cilla och vi åt gott och delade ut paket! Alltså! Barnen är ju underbara och vilka fina paket! Och stort tack även till Cilla förstås. Superfin kväll och alla blev nöjda. Även med Julklappsspelet men jag skämdes där ett tag. Efter några minuter så satt jag med alla paket utom ett.... :-0 Som tur var ändrades det lite på slutet men jag fick ändå fyra stycken, tror jag.

Vi tittade på Bingolotto och man satt hela tiden och var beredd på att ringa men ingen, jag repeterar, ingen fick Bingo. Trist!

Ullis och jag avslutade kvällen vid teven och jag såg på sista avsnittet på Tv4:as Julkalendern som hade ett bra slut. :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards