Alla inlägg den 21 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 21 december 2023 23:00

Torsdag och när jag vaknade på natten kände jag mig helt bra så jag somnade om och ställde in mig på att komma iväg. Jag hinner dock knappt vakna och skicka ett mail om att jag kommer förrän jag känner att det nog inte var helt okej. Jag började hosta igen och det är klart att man är i viloläge på natten. 

Det var med viss tvekan jag startade igång bilen och åkte mot skolan. 

När jag kommer fram så tjuter eleverna om att jag är så fin, de är förstås inte vana vid att se mig i kostym. Själv så känner jag att jag får ta det lugnt och på vägen upp till mitt arbetslagsrum så passerar jag expeditionen och får skriva på lite betyg. Sedan var det bara lite kaffe innan det var dags för sista dagen. 

Som tur är så är det rätt lugnt och jag och min klasslotskollega har två klasser innan vi skulle på en konsert innan lunch. Det var bra ordnat och med mycket sång.

Det blir en snabb lunch innan vi skall avsluta med klassen vi började med och jag fick lite feeling och sjöng en sång till dem. Några hade visst inte någon koll alls på att jag kunde sjunga och det var lite fnitter först. Jag visste i och för sig själv inte om jag skulle kunna sjunga alls idag men det höll rätt bra. Fina applåder på slutet och trots att halsen mått bättre så kunde man ända ta i. 

Efter det så skickade vi iväg eleverna och vi pratade lite i arbetslagsrummet innan vi önskade varandra en god jul. 

Mot hemmet och jag kände mig helt slut. 

Stapplar in och nu snurrar det i huvudet. Jag känner att det är en härlig ren doft i hela huset och det känns rent överallt. Ser inte granen då jag passerar vardagsrummet och sen i köket. Ullis har jobbat stenhårt och hon är ju inte friskar än vad jag är. 

Någon minut senare så ser jag att julgranen är klar också! Herregud! Hur har hon orkat? tänker jag. Grym fru man har!

Tyvärr så stapplade jag själv in i gästrummet och lade mig på IR-madrassen och Ullis fortsatte i samma tempo! Timmarna gick och jag kom inte upp. Man är helt klart av klent virke.

Ullis hade förstås rätt i att jag borde stannat hemma men jag ville ju så gärna ta förväl av barnen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards