Alla inlägg den 15 december 2023

Av Niclas Bernhardsson - 15 december 2023 23:00

Fredag och inte vilken fredag som helst! Idag är sista chansen för eleverna att göra sina bedömningar och jag har dessutom en stor lucka innan lektionerna. Så det var lugnt och när jag kom fram till skolan så var det lite rörigt, då en lärare var sjuk. Han hade visst aldrig varit sjuk en endaste gång på sju år så det var ju lite speciellt. Själv började jag inte förrän 10.00 så jag hade ingen lust att hoppa in och hade dessutom många bedömningar att få in. Lite sådär smidigt försvann jag ned till mitt kontor och så började jag att jobba. 

Det var sjukt mycket att få in men jag börjar se ljuset! Apropå att se ljuset så har de skämtats om att en elev är ljuset i tunneln och hon är verkligen supersnäll mot allt och alla. Jag råkade nudda ett finger på hennes kind, när hon skulle köra ringarna, och blev alldeles konfus! Hennes kind var det lenaste jag upplevt och jag ropade till. Hon kanske är ljuset i tunneln, helt enkelt! :-) Hoppas hon blev glad över sin lena kind, jag skulle gärna bytt med henne... 

Så var då sista lektionen klar och på sista lektionen blev det faktiskt lite badminton och Charlies elever ville också spela så jag lät nätet vara kvar och så blev det lite matcher mot eleverna. Det är faktiskt dem jag hade förra året. Snart verkade det som om Charlie själv var intresserad och jag märkte direkt att han var duktig så snart fick jag ta av mig yttertröjan samt glasögon och det jag hade i fickorna. Nu blev det ett helt annat fokus men jag lyckades vinna ganska komfortabelt men han kom från sjukdom och spelade i jultröja. Dock i mycket bättre form än jag är så det blir en svår nöt att knäcka senare. 

Sedan var det full fart hemåt och Ullis hade dessutom skickat en bild då hon tränade och ville ha en liknande tillbaka då hon var på julbord.

På Normal så blir det återigen lite godis och jag blir så sur på mig själv. Apropå sur så blev det Supersura godisara och jag bjöd en gammal elev på några. Sen somnade jag till innan jag klev av. 

Ullis var fortfarande hemma och Line var där också. De skulle alltså iväg på julbord med deras jobb. Jag pussar Ullis adjö och säger att de skall ha så roligt.

Jag tittar lite på julkalendern på tv4 och jag har kollat lite sporadiskt och så fick det förbli. 

Efter någon timma så tyckte jag det räckte och nu skulle jag träna. När jag kommmit över 40 minuter så börjar trainern ändra motstånd så jag tror att Ullis kommit hem. Kanske störde hennes klocka min trainer. Men nädå! Den började bara bli trög ändå så vid 45 minuter fick jag nog och det blev ju ändå helt okej. 

När Ullis kom hem så tog jag lite av det mousserande vinet som de tagit fram. Det är första alkoholen sen Ullis födelsedag, då vi var på Playitas. Det blev ett halvt litet glas men det var inte så gott och det kändes inte bra så då vet jag det. Totalt sett, om vi bortser från små glas, någon gång, så har jag inte druckit alkohol på säkert över 5-6 år. Kanske ännu längre. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards