Alla inlägg den 9 mars 2022

Av Niclas Bernhardsson - 9 mars 2022 23:00

Ondag och efter mitt underbara jobb så var det hemfärd och väl hemma så ville jag träna och Ullis upptäcker att hon missat ett event hon signat upp för. Men det fanns ju fler lopp och vi signade upp för samma lopp men då på annan tid. 

Frågan var dock om det var en tävling eller bara en "social ride"?  Jag hann inte riktigt kolla upp det utan det kanske gick att se vid start. Det blev grupp B och skulle det vara tävling så fick jag banne mig slita.

Starten går och jag känner på lite och ser hur andra kör. Jag börjar lite lugnt men upptäcker att jag ligger rätt långt bak och trycker på en längre stund. snart är jag på runt plats 200 och jag fortsätter nedåt. Snart så handlar det om att bevaka sin grupp och inte tappa den. Kanske är det så att det inte är en tävling men några vill ändå känna på det lite och så även jag. Jag inser att jag börjar närma mig topp hundra och tar i som bara f-n på slutet och kommer nästan först i klungspurten och kommer nog på plats 102, det var skönt att känna att kroppen svarade lite grand. 

Tre mil på 43 minuter är inte fy skam men det blev något strul med tiden så jag vet inte om uppvärmningen kom med eller inte. Nåja, benen fick sitt i alla fall. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards