Alla inlägg den 12 mars 2022

Av Niclas Bernhardsson - 12 mars 2022 23:00

Lördag och jag var ruggigt svårstartad. Först, när jag väl kom upp, var det lite längdskidor och idag var det kul att se Calle Halfvarsson när han för första gången på länge var uppe i smöret och slogs om pallen. Till slut blev han tvåa och det är bara att gratulera. Ullis och jag såg honom live en gång på en plojtävling i Mora. Då var han bara ung och lovande.

Sen fick jag äntligen fart på benen och stod i valet och kvalet mellan att försöka dra igång motorcykeln eller tvätta husvagnen lite. Det slutade med det kanske sämsta valet och jag började köra tvättservetter på husvagnen. Sämsta valet var det för att jag körde just med tvättservetter och inte med en ordentligt borste. Jag tror vi har en liggande. Det var dock kul att se att husvagnen glänste lite mer och bara det gör att man blir mer sugen på att åka ut och campa. 

Sen var jag på gång ut och försöka få ut motorcykeln när Ullis messar och frågar om vi skall ta kaffe om en kvart och då går jag och fixar lite kaffe istället. Det var ändå så mycket grus på vägarna så det är inte riktigt dags ännu. 

Sen drog vi till Trosa och kollade in Tims nya lägenhet och tog lite kort. 

Hem igen.

Nu var jag verkligen igång och snart satt vi på cyklarna och jag körde mitt egna program och det har jag döpt till det mycket originella "Nickes aerobiska träning" och det är på en timme och tio minuter. Fem minuter ramp up och fem minuter ramp down. Däremellan är det 185 watt i en timme, typ basträning och det fixade jag efter att ha blivit toksåld på van der Poels träningsmanifest. Han kör dock 6-7 timmar per dag... 

Men fortsätter det så här så är det inte omöjligt att jag om något år ligger på runt två timmar per dag i alla fall. 

Nu började snart Mello men jag hann med att vinna på Primetime och det blev nästan nio kronor. Pengar rullar in... :-) Ha ha!

Bra klass på finalen men jag kände att jag började bli slut och jag var rätt trött på slutet. 

Många bra låtar och jag tippade att Cornelia skulle vinna och att Bagge skulle bli tvåa. I övrigt så hade jag bra koll på att det skulle gå dåligt för Anna och jag hade henne på nästsistaplats men hon kom visst sist. Det hade mest med att låten var för dålig. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards