Direktlänk till inlägg 13 december 2023

Åt gott

Av Niclas Bernhardsson - 13 december 2023 23:00

Onsdag och idag var det julbord, med jobbet. Tyvärr skulle jag få det sjukt stressigt, då jag först skulle vara på badhuset, och var väl inte superpigg på att stressa till julbordet efter det. Nåja, jag fick väl komma insläntrandes lite senare. Det var jag och en annan idrottslärarkollega som skulle kolla de sista simningarna. 

Som vanligt full fokus på att få in både gymnastik och även lite dans. Lunch på det och under sista lektionen får jag ett meddelande från idrottslärargruppen om att badhuset har stängt men jag hinner inte kika på varför. Ojdå! Det ställde ju till det för de elever som tänkte ta sista chansen. Skall man se något positivt i det så var det att jag inte behövde stressa. Hur vi gör med eleverna får jag fundera på senare. 

Peter Daun ryckte tag i mig och så fick jag skjuts ned till julbordet. Vi hittade ett bra bord och snart var det fullt av andra, typ bara killar och så någon kvinna på andra sidan. Alla andra kände jag så det blev lite roliga samtal. 

Vi hade också tur som fick komma upp bland de första och hämta mat och när jag träffade en annan idrottslärarkollega så tyckte han att vi kunde ju låta dem simma även nästa onsdag och så var det bara att gå in och ändra deras F. Det är sant, speciellt om de var vid badhuset och försökte komma in men jag låter förstås alla som inte klarat simningen komma. Jag vet rätt säkert vilka som försökte komma in men det kan ju absolut varit några som hörde om att badhuset var stängt och därför inte gick. Nä, vi är här för att hjälpa och inte stjälpa så lite merjobb för oss i skolan får det bli. 

Det var i alla fall ett trevligt julbord. Fräscht men inte det godaste jag ätit, det kan få 3,5-4 i betyg av 5. Så helt okej! Det var Voyage, i Nyköping. Skall man få finare så lär det kosta.  

Jag känner, som vanligt, att jag blir utråkad och när folk började lämna så lämnade även jag och Peter. 

Jag går in på Pressbyrån och skickar ett fota på en tidning som testat teven som Felix skulle köpa. -Försent! svarade Felix. Den var redan beställt. Den verkar dock fått bra betyg. 

Väl hemma så är jag lite småseg och tror ni inte jag åt upp en påse godis även idag fastän jag tryckt i mig på julbordet...  

Vi tittade förstås på Julkalendern och sedan var det dags att tänka på refrängen. Inte många dagar kvar nu av bedömningar och sedan skall betygen in.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards