Alla inlägg den 22 september 2023

Av Niclas Bernhardsson - 22 september 2023 23:00

Fredag och idag skulle jag styra om och ha min egentliga sista lektion först. Det skulle förstås göra att jag kunde komma hemåt lite tidigare och eftersom jag börjar arbetsdagen mycket tidigare än min egentliga starttid så ser jag inga problem med det. Egentligen börjar jag först klockan 10.00 men första lektionen är efter lunch. Idag skulle jag köra sista lektionen klockan 10.00 men eftersom jag ändå är på jobbet 08.30 så var det inga problem. Tyvärr hade jag glömt bort att jag skulle köra teorilektion och när inga elever kom så gick jag upp och letade efter dem och de väntade på skolan och jag hörde även en kollega säga något om att jag nog var på väg. Ojdå! 

Lite stressad men snart var jag igång. 

Sen lunch och lite bråttom att komma igång med nästa lektion. Jag hann även komma ut och var med och hjälpte till så stegen drog iväg igen. 

När lektionen är gjord så går jag mot bussen och där är det full fart. 

På bussterminalen så får jag sällskap av en elev som ropar till alla att hon skall åka buss med gympaläraren. Ha ha! 

Jag köper lite gott att ha på bussen och sen går vi på bussen. Jag träffar där en gammal elev och det blir lite snack och vi avslutar med att spela lite Primetime och den gamla eleven och jag åker på samma fråga, precis när jag kliver av. Han skulle förstås vidare mot Trosa. 

Kvällen sedan blev en kombination av mys och en jäkla massa plugg. 

Jag studerar just nu svenska språket och nu handlar det om språkbruk och samtalsanalys.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards