Alla inlägg den 10 september 2023

Av Niclas Bernhardsson - 10 september 2023 23:00

Söndag morgon och Ullis och jag sov ovanligt länge. Kanske var det för att det var lite kvavt i husvagnen då vi inte ville ha för mycket öppet då vi saknade värmepannan. Ullis vaknade och hade lite ont i knäet och jag lite i ryggen så något måste vi göra med sängen, i alla fall. Dock väldigt skönt att vakna där ute i Paradiset. Tanken var en morgonjogg men nu blev det lite senare. 

Vi åt lite frukost och taggade igång lite grand. Min kropp värkte lite av den lite mer onyttiga maten igår och jag är så sjukt känslig så det är inte klokt. Det är väl bara att acceptera och börja äta bättre. 

Vi gjorde i alla fall ordning två påsar med ombyte och gick ned i löparkläder och det hann bli ett till stopp för mig på toaletten. Det var nästan så att Ullis ballade ur. Ha ha, skojar lite. 

Vi kom fram till "vår" brygga men en kvinna satt på en bänk en bit ifrån. Vi lade ifrån oss våra påsar och började jogga. Vi mötte rätt många som var ute och gick och en ropade Niclas men jag fattade noll och kände inte igenom honom. Ullis förklade vem det var och då gick poletten ned men det var heller inte så lätt att känna igen honom då han hade solbrillor. 

Jag ropar att det är så härligt och då sparkar jag in i en rot och får sjukt ont i ryggen. Ha ha, ödets ironi. 

Det förtog dock inte känslan och jag kunde hålla ryggontet i schack. 

Vi sprang och när vi väl kom fram så dukade vi upp och tog några kex och juice och det var riktigt nice. 

Tyvärr var kvinnan kvar så jag badade i kalsongerna. Ullis tyckte det var riktigt varmt men det var nog att ta i. 

Jag hoppade i en gång till och det var nog skönare då. 

Tillbaka till husvagnen och där slappade vi lite och kollade på slutet på Ironman-VM, i Nice. Grymt lopp och vilken löpning av Patrick Lange. Helt stört! Han kom dock "bara" tvåa och Sam Leidlow tog sin efterlängtade vinst. Lite trist att ingen svensk var med bland proffsen.

Efter det så tog jag mig en tupplur och tiden gick. 

Vi åkte sedan hemåt väl hemma så fixade vi lite med mat och röjde upp lite grand. Jag kollade så jag var klar med min uppgift, på skolan, och sedan blev det kväller. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards