Alla inlägg den 30 september 2023

Av Niclas Bernhardsson - 30 september 2023 23:00

Lördag och efter frukosten var det full fart ut mot Stensund då vi hade "röjar-helg". Ja, inte något partajande utan vi skulle stänga ned campingen för säsongen. 

Som jag skrev igår så var det lite surt att vi knappt varit där och fastän det är hyfsat billigt så är det ändå lite pengar rätt ned i sjön. 

Felix hade tagit bilen så vi fick dra igång motorcykeln och frågan var om den skulle starta då den stått ett tag. 

Vi gjorde oss iordning och jag gick och tog ut motorcykeln och det verkade finnas en massa kräm i batteriet. Snart var den igång och därefter var vi på väg ut mot Stensund. På vägen ut så ser jag något till vänster om mig och precis när jag passerar så ser jag att det är två älgkalvar som dunkar upp i skogen. Usch, då!

Vi mötte upp de andra och snart röjde vi för fullt. Det blev till att flytta på en massa ris och alla var effektiva och när det närmar sig lunch så slog det oss att vi inte hade någon lunch med oss. 

Vi hoppade upp på hojen och åkte in mot Trosa och käkade på La Piazza. När vi satt där och åt så började det helt plötsligt vräka ned och det var bara att sitta och vänta ut det värsta regnet. 

Lite läskigt att åka tillbaka på vägar som bonden kletat ut en massa lera på. Lite observant fick man vara på älgarna igen. 

Vi jobbade på ordentligt och sedan var vi klara och behövde inte jobba mer imorgon. 

Tommys skulle slå på bastun och det skulle bli kul att prova på bastubad, det hade jag aldrig gjort förut. 

Vi åkte hem och hämtade lite prylar och sedan tillbaka mot bastun. 

Jag tror vi satt där i en dryg halvtimme och det var sjukt skönt! Det var visst 18 grader i vattnet men det kändes kallt. Dock skönt att komma in i värmen efter det och initialt lite skönt att svalka sig efter ett tag. Tror det blev bad en tre, fyra gånger. 

Sedan hem igen och nu packade vi för att sova i husvagnen men det kunde bli kallt då vi inte hade pannan klar ännu. 

Vi tog bilen tillbaka och köpte med lite mat på vägen. 

Det var mysigt och vi åt gott och tittade lite på teve innan vi kröp ned i försökte värma upp oss.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards